امر به معروف و نهی از منکر  واجب شرعی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: گستردگی و استفاده نادرست از اطلاعات، انسان را دچار غفلت کرده و به راه های نادرست سوق می دهد بنابراین امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر هم یک امر واجب شرعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر کورش ساکی در نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: انسان دائما در خطر است و از این روست که نماز روزی پنج بار واجب شده تا راه درست و صواب را به انسان یادآوری نماید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر تلنگری است برای یادآوری امری فراموش شده در جامعه به ویژه برای قشر دانشگاهی، اساتید و دانشجویان که در این موضوع ورود پیدا کنند.

 

دکتر ساکی ادامه داد: انسان تنها موجودی است که در عالم هستی با عنوان حیوان نگران خطاب شده و به خاطر این نگرانی عظیم، وجود خود را به خطر می اندازد و عالمانه و عمداً خود را به نیستی و نابودی می کشاند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: انسان خلقتا و اصالتا جاودانه طلب است و در قرآن آمده است شیطان موقعی که خواست، انسان را فریب بدهد و از جنت بیرون بیاورد به او وعده جاودانگی داد و به این واسطه انسان فریب خورد و از شجره ممنوعه مصرف کرد.

 

ساکی در ادامه اظهار داشت: انسان در جایی حیوان مسئول نامیده شده و بار سنگینی را تحمل می کند و همواره می خواهد از زیر بار مسئولیتی که به قول قرآن به کوه ها عرضه شده و از آن سر باز زدند، شانه خالی کند.


وی گفت: بزرگترین ضربه تکنولوژی به انسان، این است که انسان را در دریای عظیم اطلاعات گم می کند و مانع تفکر اصیل درباره فلسفه وجودی انسان می شود.


دکتر ساکی افزود: گستردگی و استفاده نادرست از اطلاعات، انسان را دچار غفلت کرده و به راه های نادرست سوق می دهد بنابراین امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر هم یک امر واجب شرعی است.

 

نخستین کنگره ملی امر به معروف و نهی از منکر سه شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ خردادماه در سالن‌ دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.

کد خبر 1181293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha