هویت بخشی به دختران از بالاترین کارهاست

امام جمعه تیتکانلو گفت: هویت بخشی به دختران با متوجه کردن آنان نسبت به نقش و اهمیتشان در جامعه از بالاترین کارهاست.

«حجت الاسلام رضا حسن زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: امنیت و سلامت جامعه در سایه سلامت روح، فکر و جسم زنان است و برای رسیدن به این مهم، باید دختران نقش و جایگاهشان را دریابند.

 

امام جمعه تیتکانلو با اشاره به اینکه دختران رحمت هستند، بیان کرد: خداوند وقتی به نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه (س) را عطا کرد سوره کوثر نازل و بر قربانی کردن شتر و خواندن نماز شکر برای تولد این بانو تاکید شد.

 

حجت الاسلام حسن زاده افزود: دختر رحمت بی پایان است و پسر نعمت و خداوند از رحمت سوال نمی پرسد اما نعمت مورد سوال است.

 

امام جمعه تیتکانلو با تاکید بر اینکه لازم است دختران جامعه  تکریم شوند، بیان کرد: پدران و مادران اگر هدیه ای به خانه می برند اول در اختیار دخترانشان بگذارند و بعد پسران، چراکه نیاز عاطفی دختران به عنوان مادران آینده بیشتر است.

 

وی پسر را وارث خانواده خواندن را نوعی جاهلیت مدرن برشمرد و گفت: امام صادق(ع) فرمودند، خداوند هر کسی را دوست داشته باشد به او فرزندان دختر بیشتری می دهد.

 

وی افزود: دختران با رحمت واسعه ای که دارند در خدمت به پدر و مادر بی دریغ تر از پسران هستند.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: اندیشمندان بزرگی بر این مهم صحه گذاشته اند که اگر می خواهید جامعه ای را به سمت تباهی بکشید کافی است برای زنان و دختران آن جامعه به تناسب هدف خود برنامه ریزی کنید.   

 

امام جمعه تیتکانلو بیان کرد: همه مردان بزرگ در دامن مادران فهیم پرورش یافته اند و برای داشتن جامعه ای توانمند لازم است نقش زنان بیشتر درک و به آن توجه شود.

 

 

 

کد خبر 1181298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha