حضور خدام امام رضا (ع) در بام ایران فرصتی برای تبیین پیام های سیره رضوی در دهه کرامت است

احمدی گفت: استقبال با شکوه از خادمین بارگاه مقدس علی بن موسی الرضا (ع) و حضور آنان در استان چهارمحال و بختیاری بهترین برنامه برای تبیین پیام های سیره رضوی در ایام دهه کرامت است.

«پیام احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، اظهار داشت: استقبال با شکوه از خادمین بارگاه مقدس علی بن موسی الرضا (ع) و حضور آنان در استان چهارمحال و بختیاری بهترین برنامه برای تبیین پیام های سیره رضوی در ایام دهه کرامت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید برنهادینه ساختن معرفت به اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع)، افزود: برای اینکه کمالات ائمه اطهار از هر حیث در جامعه تسری یابد، باید به شکل درست جهت دهی و دغدغه و حساسیت آن در جامعه ایجاد شود.

 

وی دهه کرامت را دهه توجه به ارزش های الهی که می تواند به پایگاهی مستحکم برای مقابله با آسیب های فرهنگی و دینی نام برد و اظهار داشت: اگر آحاد جامعه با اهل بیت انس یابند بدون شک در مسیر رشد و تعالی قرار می گیرند.

 

احمدی با بیان اینکه دهه کرامت می تواند به نوعی دهه شکرگزاری باشد، ادامه داد: ما در این دهه با تأسی از فضایل اخلاقی ائمه اطهار می توانیم ارزش های دینی را در جامعه نشر دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، مدیران دستگاه های اجرایی و بخش های مردمی و دستگاه های زیربط این برنامه در راستای ترویج فرهنگ رضوی گام بردارند.

 

وی مردمی بودن برنامه ها را از اهداف شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اعلام کرد و گفت: این مسئله باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد.

 

احمدی گفت: برنامه های متنوعی در سطح استان برای گرامی داشت ولادت سراسر نور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بویژه مناطقی که امکان حضور خدام نیست، توسط هیئت های مذهبی، امام جماعت و هیئت های امنا مساجد، کانون های فرهنگی هنری، کتابخانه های مساجد و فعالان فرهنگی روستاها پیش بینی شود تا همه مردم بتوانند در جشن ها و برنامه های دهه گرامت شرکت کنند.

 

کد خبر 1181303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha