برخورداری حضرت فاطمه معصومه(س) از معرفت لدنی و طهارت باطنی

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه(س) صرف انتصاب و انتساب به خاندان عصمت و طهارت نیست، برخورداری از معرفت لدنی و طهارت باطنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز در مراسم سالروز میلاد کریمه اهل بیت(س) و آغاز جشن های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه(س) صرف انتصاب و انتساب به خاندان عصمت و طهارت نیست، برخورداری از معرفت لدنی و طهارت باطنی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: لقب عصمت و طهارت باطنی لقبی نیست که مردم به آن حضرت داده باشند، لقب معصومه را امام رضا(ع) به حضرت فاطمه معصومه(س) اعطا کرده اند.

 

مروی همچنین با اشاره به نزدیکی به روز ۱۴ خرداد و ایام ارتحال امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی به ملت ایران در برابر رهبران کفر، عزت و کرامت بخشید و از این منظر حق بزرگی بر گردن جهان اسلام و مردم ایران دارد.

 

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی در پی ذلت جامعه بود تا از این طریق بتواند برنامه های نفسانی و شیطانی خود را به اجرا در بیاورد، ادامه داد: مساله کاپیتولاسیون مصداق بارزی از لگدمال شدن عزت ایرانیان در دوران پیش از انقلاب اسلامی بوده است.

 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: روحیه عزتی که امروز مردم ایران از آن برخوردار هستند از برکات خداباوری و عزتمندی است که امام راحل برای ملت ما به ارمغان آورد.

 

مروی، با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن برای ایجاد جدایی و فاصله بین مردم با دین و معنویت گفت: امروز استکبار جهانی با بهره گیری از تمام تجهیزات و ظرفیت های رسانه ای و هنری در صدد به حاشیه راندن و فراموشی معنویت و خداخواهی هستند، ایجاد جریان انحرافی داعش، اسلام هراسی، تولید آثار سینمایی و اموری از این دست همه در راستای جدایی بین مردم و باورهای دینی قابل تفسیر و پذیرش است.

 

وی با اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان نیز افزود: مردم ایران خود را در این غم، شریک خانواده داغداران می دانند و همانگونه که مقام رهبری دستور دادند دستگاه های مربوطه باید برخورد عبرت آمیزی با متخلفان انجام دهند.

کد خبر 1181374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha