«فلسطین؛ محرمانه زدایی» در پرس تی وی

برنامه این هفته «فلسطین؛ محرمانه زدایی» در شبکه پرس تی وی، روایتی تازه از پیروزی ملت فلسطین در برابر جوسازی‌ها و تبلیغات منفی صهیونیست ها ارائه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شبکه برون مرزی پرس تی وی یادداشتی را در اختیار شبستان قرار داده که از نظر می گذرد: «برنامه "فلسطین؛ محرمانه زداییِ/  Palestine Declassified" این هفته شبکه پرس تی وی، در گفتگو با "شاهد ابوسلامه" چهره دانشگاهی فعال در دانشگاه "شفیلد هالام" انگلستان که با اِعمال نفوذ لابی ها و سازمان های صهیونیستی، و تنها به جرم حمایت از حقوق ملت فلسطین، از دانشگاه مذکور با برچسبِ یهودی ستیزی اخراج شده و سپس با اعلام حمایت های گسترده چهره های دانشگاهی و علمی از وی، بار دیگر به دانشگاه شفیلد هالام بازگشته و موقعیت علمی خود را بازیافته، به روایتِ ابعاد مختلف این پیروزی و چالش های اساسی که حامیان حقوق ملت فسلطین در کشورهایی نظیر انگلستان با آن ها رو به رو هستند، پرداخته است.»
 
قسمت جدید برنامه "فلسطین؛ محرمانه زدایی"، به میزبانی "دیوید میلر" استاد سابق "دانشگاه بریستول" و نویسنده و پژوهشگر حامی ملت فلسطین، به گفتگو با "شاهد ابوسلامه" چهره آکادمیک از دانشگاه "شفیلد هالام" که با فشار لابی ها و سازمان های حامی رژیم صهیونیستی، برای مدتی از پُست خود اخراج شده(به اتهام یهودی‌ستیزی و حمایت از حقوق ملت فلسطین) و پس از مدتی با اعلام حمایت های گسترده چهره های دانشگاهی و افکار عمومی، به کار بازگردانده شده، پرداخته است و ابعاد مختلف این پیروزی که در حقیقت پیروزی برای ملت فلسطین است را مورد واکاوی قرار داده است. 


در این چهارچوب، قسمت جدید برنامه "فلسطین؛ محرمانه زدایی"، به آزار و اذیت های گسترده رژیم صهیونیستی علیه فعالان حامی ملت فلسطین در اقصی نقاط جهان می پردازد. رویه هایی که به طور خاص به واسطه لابی های گسترده صهیونیستی در کشورهای گوناگون جهان، به صورت غیر‌مستقیم دنبال می شوند. در این راستا، برنامه "فلسطین؛ محرمانه زدایی"، در جدیدترین قسمت خود، به گفتگو با شاهد ابوسلامه چهره دانشگاهی حامی فلسطین پرداخته که با اِعمال نفوذ ضصهیونیست ها و لابی های حامی آن ها، برای مدتی از موقعیت دانشگاهی خود به ناحق اخراج شده است. در این راستا، در ابتدا برنامه "فلسطین؛ محرمانه زدایی" به ارائه گزارشی می پردازد که در قالب آن به فعالیت های گسترده سازمان هایی نظیر CAA و JNF و دیگر سازمان ها و افراد وابسته به آن‌ها اشاره می شود که به نحوی هماهنگ و از طریق همکاری های گسترده خود با لابی ها و نهادهای وابسته به رژیم‌صهیونیستی، به نحوی هدفمند، منافع ملت فلسطین و حامیان آن را هدفِ اقدامات خود قرار می دهند. 


در این رابطه، شاهد ابوسلامه، زن فلسطینی که هدف حملاتِ گسترده نهادها و سازمان های وابسته به رژیم صهیونیستی قرار گرفته و آن ها وی را به یهودی ستیزی متهم کرده و موجب اخراج موقت وی از دانشگاه شفیلد هالام شده اند، در برنامه "فلسطین؛ محرمانه زدایی" حضور پیدا کرده و به افشاگری از رویه های نادرست صهیونیست‌ها، و کسب پیروزی نهایی برای ملت فلسطین در یکچنین نبردهای نابرابری پرداخته است. 


شاهد ابوسلامه در ابتدای سخنان خود، بازگشتش به محیط آکادمیک و شکست تلاش های صهیونیست ها علیه خودش را پیروزی برای ملت فلسطین دانست. وی می گوید که این پیروزی نتیجه کارِ دسته جمعی بوده که در پسِ آن ده ها نفر حضور داشته اند و با ابراز همدردی و همراهی خود با شاهد ابوسلامه، موجب موفقیت وی در بازگشتش به محیط دانشگاهی و شکست تلاش های صهیونیست ها در پیشبرد دستورکارهای غیرقانونیشان شده‌اند. 


شاهد ابوسلامه تاکید کرد که سازمان ها و نهادهای وابسته به رژیم صهیونیستی، اتهامات مختلفی را علیه وی مطرح کردند و به هر نحوی سعی داشتند تا از او شخصیتی تاریک و منفی ارائه کنند. وی به طور خاص به همراهی جریان های رسانه ای رژیم صهیونیستی در بدنام کردنِ او، با دستورکارهای رسمی صهیونیست ها اشاره کرد و تاکید نمود که تمام این ها عملا یک دستورکارِ مشترک را به پیش می برند و همکاری عمیقی نیز با هم دارند. شاهد ابوسلامه به طور خاص به اقدامات گسترده ضدانسانی صهیونیست ها در برخورد با ملت فلسطین اشاره کرد و تاکید نمود که حتی افراد یهودی نیز بوده اند که با مشاهده رویه های ناجوانمردانه و ستمگرانه رژیم صهیونیستی در برخورد با ملت فلسطین، حامی و طرفدارِ فلسطینی ها شده اند و از آن ها دفاع کرده اند. 


رژیمی که افراد را چه مبارزان فلسطینی و چه غیرنظامیان(مخصوصا زنان و کوکان) را بدون هرگونه ملاحظه ای دستگیر می کند و هدفِ انواع شکنجه های جنسی و روحی و روانی قرار می دهد. ابوسلامه تاکید دارد که افراد غیرفلسطینیِ زیادی هستند که با مشاهده ستم رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حامی فلسطینی ها می‌شوند و بر جوسازی ها و تبلیغات منفی گسترده صهیونیست ها علیه ملت فلسطین شهادت می دهند. شاهد ابوسلامه می گوید که نهادها و لابی های حامی رژیم اشغالگر قدس با فشار بر دانشگاه شفیلد هالام، آن ها را وادار کردند تا به سوال و جواب از وی به علت آنچه احساسات یهودی ستیزانه خوانده می شد، بپردازند. 


ابوسلامه می افزاید که رسانه های حامی رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی در بدنام کردن وی کوتاهی نکردند و اساسا هیچ پاسخی را نیز از او طلب نکرده اند و یک طرفه فقط به دنبال نابود کردن وی بوده اند. سیاستی که البته با رویه های صهیونیست ها که همواره سعی داشته اند تا ملت فلسطین و حامیان آن ها را به مثابه موجودیت هایی اهریمنی تصویرسازی کنند، کاملا همخوان و سازگار است. 


در این رابطه، صهیونیست ها حتی به محیط های دانشگاهی نیز رحم نمی کنند و هر کسی که حامی صدا و حقوق ملت فلسطین باشد را با اتهام هایی واهی نظیر اینکه ضدیهودی است هدف قرار می دهند و سعی می کنند او را از میدان به در کنند. شاهد ابوسلامه به طور خاص تاکید دارد که در تمامی دورانی که صهیونیست ها علیه وی به جوسازی و انجام تبلیغات منفی می پرداختند، چهره های دانشگاهی و همکاران و دانشجویان وی در دانشگاه شفیلد هالام، تمام قد به حمایت از پرداخته اند و اجازه نداده اند که صهیونیست ها در فضایی آرام هر اقدام غیرقانونی که می خواهند را انجام دهند. 


پدر و مادر شاهد ابوسلامه، خود از جمله فلسطینی هایی هستند که از سال 1948 و به واسطه اشغالگری رژیم جعلی صهیونیستی از خانه و کاشانه خود آواره شدند و رژیم صهیونیستی اکنون نیز اجازه بازگشت وی را به سرزمین ابا و اجدادی اش نمی دهد. شاهد ابوسلامه تاکید کرد که حتی پس از پیروزی اخیر وی که در حقیقت پیروزی ملت فلسطین است، هنوز او، پدرش که خود مبارز راه آزادی ملت فلسطین است و همچنین مقام های دانشگاه شفیلد هالام، تحت فشار صهیونیست ها و لابی های حامی آن ها هستند. 


شاهد ابوسلامه به طور خاص به این نکته اشاره کرد که اساسا صهیونیست ها هیچ ارتباطی با یهودیت ندارند اما برای مشروع سازی اقدامات خود، مدام به مخالفانشان برچسب "ضدیهودی بودن" می زنند. لابی های وابسته به  آن ها نیز به طرق مختلف بر هر فرد و نهادی که بر خلاف منافعشان کاری کند، فشارهای سنگینی را وارد می‌سازند. در بخشی از این برنامه، دیوید میلر استاد سابق دانشگاه بریستول می گوید که: "خودِ من نیز هدف اقدامات تخاصمی صهیونیست ها و نهادها و لابی های وابسته به آن ها قرار گرفته ام و متاسفانه نهادهای قانونی در انگلیس نیز با پلیس و دیگر نهادهایی که حامی منافع اسرائیل و دشمن حقوق ملت فلسطین هستند، همکاری های قابل توجهی دارند". 


شاهد ابوسلامه تاکید دارد که با اقدامات ضدفلسطینی صهیوینست ها باید به صورتی هدفمند مقابله شود و در مقابلِ روایت سازی های صهیونیست ها، رویه ها و روایت های خاص حامی فلسطین را ایجاد کرد که خودِ برنامه "فلسطین؛ محرمانه زدایی"، یک ظرفیت قابل توجه در این رابطه است. شاهد ابوسلامه به طور خاص می گوید که صهیونیست ها به قدری علیه ملت فلسطین جنایت کرده اند که راهی ندارند تا برای مشورع سازی اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه خود، از برچسبی جز مقابله با یهودی ستیزی استفاده کنند. 


این درحالی است که خودِ صهیونیسم است که جلوه ای عینی از یهودی ستیزی است. جهان باید بداند که هیچ منطق و دینی، جنایات روزانه صهیونیست ها علیه ملت فلسطین را توجیه نمی کند و آن ها را قابل قبول نمی‌داند. در این میان، صهیونیست ها هر کاری می کنند تا صدای اعتراض ملت فلسطین را ساکت و منزوی نگه دارند. متاسفانه اکنون در بخش هایی از جهان شاهدیم که سازوکارهای حاکم(نظیر انگلستان)، علیه مظلوم و به نفع ظالمان فعالیت می کنند. شاهد ابوسلامه به طور خاص از رسانه های بین المللی درخواست کرد تا واقعیت ها را پوشش دهند و به صدای مظلوم(ملت فلسطین)، و نَه توجیه‌گرِ منافع ظالم(رژیم صهیونیستی) تبدیل شوند. 

 

کد خبر 1181449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha