هویت دختران و بانوان در دین مبین اسلام، احیاء شد

به گفته حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، اولین کاری که پیامبر (ص) انجام داد، احیای هویت بانوان و دختران بود که بزرگ‌ترین اقدامی بود که پیامبر اسلام در آغاز رسالتش انجام داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در اجتماع عظیم دخترانه (من دختر حاج قاسم هستم) که در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: حقایق و گفتنی‌های زیادی درباره حضرت معصومه (س) وجود دارد و ۴۵ سال قبل از ولادت ایشان، امام صادق (ع) به حقیقت وجودی ایشان بشریت دادند که چه نعمتی نصیب امت خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: خداوند به برکت وجود حضرت معصومه (س) جامعه را بهره‌مند خواهد کرد و با وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم، خداوند باب بهشت را به روی مردم گشوده است.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه حضرت معصومه (س) بانوی مکرمی هستند که در اخلاق، فصلیت، نورانیت، معنویت، علم، معرفت، جهاد، هجرت و پیروی از ولی خدا می‌توانند یک معلم جاودانه برای همه بشریت به ویژه بانوان باشند. گفت: خداوند به برکت وجود حضرت معصومه (س) قم را به عنوان حرم اهل‌بیت (ع) قرار داده است.

 

علی اکبری تاکید کرد: در بین فرزندان همه ائمه کمتر کسی به رتبه حضرت معصومه (س) رسیده و با آبرویی که در پیشگاه خداوند دارند، می‌توانند برای همه شیعیان شفاعت کنند.

 

وی افزود: روز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر معین شده، اتفاق خوبی است و این تاریخ معین شده تا معلوم شود دختر تراز اسلام دختری که پیامبر (ص) و امام علی (ع) می‌پسندند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: در تعابیر پیامبر برای دختران، ویژگی‌هایی شمرده شده و فرموده‌اند که دختران چه فرزندان خوبی هستند. خداوند دختران را دارای روحیه هنری خلق کرده، یعنی دختران دارای زیبایی‌شناسی، روحیه زیبایی‌شناسی، ظریف‌نگری و روحیه مادری هستند.

 

وی افزود: در محیط خانواده دختر معدن محبت برای پدر، مادر، خواهر و برادر است. همچنین باقیات و صالحات دختران هستند و با وجود آن‌ها است که صلاح و خیر در جامعه بشریت استمرار می‌یابد.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: اولین کاری که پیامبر (ص) انجام داد، احیای هویت بانوان و دختران بود که بزرگ‌ترین اقدامی بود که پیامبر اسلام در آغاز رسالتش انجام داد.

 

علی اکبری ادامه داد: انقلاب اسلامی و امام راحل ما که احیاگر نهضت نبوی در عصر ما است، وقتی انقلاب اسلامی را شروع کرد به مصاف جاهلیت مدرن رفت و در جاهلیت مدرن هم بزرگ‌ترین خسارتی که به بشریت وارد شد.

کد خبر 1181518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha