باید میزان آشنایی جامعه با سیره حضرت معصومه (س) را افزایش دهیم

حجت‌الاسلام قنواتی گفت: باید با افزایش میزان آشنایی جامعه با سیره حضرت معصومه (س) و مدل ارزش‌گذاری که اسلام برای دختران و زنان داشته، از آفاتی که جامعه غربی برای دختران ما برنامه‌ریزی کرده، فاصله بگیریم.

«حجت‌الاسلام حسین قنواتی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک میلاد حضرت‌ معصومه‌ (س) و روز دختر اظهار کرد: دختران سرزمین ما به حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) اقتدا می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با بیان اينکه در روایات مشاهده می‌کنیم که حضرت معصومه (س) جایگاه بسیار عظیمی دارد و بر زیارت این بانوی بزرگوار تاکید شده است افزود: تا پیش از اسلام برای دختران و زنان ارزشی قائل نمی‌شدند و به عنوان ابزار و مالی به حساب می‌آمدند که مردان صاحب آنها بودند اما پس از ارزش دادن اسلام به زنان و دختران، دنیا تازه فهمید که جایگاه زن چه اندازه است.

 

وی اذعان کرد: زنان در جامعه غربی و پس از انقلاب صنعتی‌‌ها و رشد اقتصادی‌ها هم جایگاهی ندارند و به عنوان ابزاری برای تولید، لذت و کسب منفعت عده‌ای سودجو مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در اسلام، ارزش و جایگاه حضرت معصومه (س) به حدی است که کل بزرگان دین ما حول محور این بانو جمع می‌شوند و ضمن عرض ارادت، از ایشان مدد می‌خواهند.

 

حجت‌الاسلام قنواتی تصریح کرد: باید با افزایش میزان آشنایی جامعه ما با سیره حضرت معصومه (س) و مدل ارزش‌گذاری که اسلام برای دختران و زنان داشته، از آفاتی که جامعه غربی برای دختران ما برنامه‌ریزی کرده، فاصله بگیریم.

 

وی بر لزوم معرفی و بیان آفات مدل غربی تأکید کرد و یاد آور شد: دین مبین اسلام دختر و زن موفق را کسی معرفی می‌کند که بتواند تکالیف مربوط به خود را خوب انجام دهد و لازم است دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی به بیان جذابیت‌های مدل زندگی موفق یک دختر و زن اسلامی بپردازند.

 

کد خبر 1181519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha