حضرت معصومه (س) الگویی شایسته برای زنان و دختران جامعه شیعه است

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: حضرت معصومه (س) به عنوان یک شخصیت ولایتمدار، به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) در دفاع از ولایت قدم برداشت و توانست نقش‌آفرین باشد تا به عنوان الگویی شایسته برای زنان و دختران جامعه شیعه مطرح شود.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: حضرت معصومه (س) در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر بزرگوارشان دارای همه فضائل اخلاقی بودند و این بانوی بزرگوار هم به این صفات و فضائل اخلاقی آراسته شد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: عبادت، پارسایی، تقوا، راستگویی، بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی، پاکدامنی و یاد خدا، از جمله صفات و ویژگی‌های مهم و برجسته حضرت معصومه (س) به شمار می‌روند.

 

وی اذعان کرد: ولایتمداری و داشتن مقام علمی، عبودیت و شفاعت، از ویژگی‌های مهم کریمه اهل بیت (ع) بودند که این بانوی عظیم‌الشأن هم به معنای واقعی ولایتمداری خود را اثبات کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: حضرت معصومه (س) به عنوان یک شخصیت ولایتمدار، به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) در دفاع از ولایت قدم برداشت و با تصمیمات و اقدامات آگاهانه توانست نقش‌آفرین باشد تا به عنوان الگویی شایسته برای زنان و دختران جامعه شیعه مطرح شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز لازم است که دختران و زنان با تأسی از حضرت معصومه (س) در زمینه‌هایی از جمله علم‌آموزی، عبادت و کسب معارف الهی و ولایتمداری گام بردارند.

 

کد خبر 1181524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha