حرم مطهر رضوی گلباران شد

همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (ص)، بانوان و دختران مشهدی حرم و بارگاه حضرت امام رضا (ع) برادر این بانوی کریمه را گلباران کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز چهارشنبه (۱۱ خرداد) مصادف با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، هزار نفر از بانوان و دختران مشهدی با شاخه‌های گل از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی و پس از ادای سلام به امام مهربانی‌ها حرم ایشان را گلباران کردند.

 

بانوان گل به دست در طول مسیر علاوه بر ذکر و زیارت حضرت رضا (ع)، سرود سلام فرمانده را نیز زمزمه و همخوانی کردند. آنان پس از رسیدن به حرم مطهر مطهر رضوی مورد استقبال خادمان این آستان مقدس قرار گرفتند و با حرکت به سمت پنجره فولاد مضجع رضوی، شاخه‌های گل را نثار آن امام همام کردند.

 

بانوان و دختران مشهدی در ادامه با اجتماع در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر در ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) حضور یافتند.

 

مراسم گلباران حرم حضرت رضا(ع) در آغازین روز دهه کرامت، همزمان با گلباران حرم حضرت معصومه(س) انجام گرفت و با این مراسم جشنهای دهه کرامت در حرم قدسی امام رئوف آغاز شد.

 

گفتنی است؛ ویژه برنامه میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور هزار و ۵۰۰ نفر از دختران تحت عنوان "دختران خورشید، قاصدک‌های سلام" نیز فردا ۱۲ خرداد ماه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در رواق دارالمرحمه حرممطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است؛ جشن های "دهه کرامت" از ابتدای ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و تا روز ۱۱ ذی‌القعده سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 1181525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha