سنجش ایمنی ساختمان های عمومی کرمان در دستور کار دادستانی/ تعیین قاضی ویژه برای پرونده بازار ستاره و اعلام عدم خطر آنی

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بر بررسی ساختمان های ناایمن در استان تأکید کرد و در خصوص وضعیت بازار ستاره کرمان هم نظر داد: به لحاظ مهندسی، خطر آنی درباره این پاساژ وجود ندارد ضمن اینکه قاضی ویژه برای این پرونده نیز تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادخدا سالاری، چهارشنبه(۱۱ خرداد) در نشست بررسی و تعیین تکلیف ساختمان های ناایمن استان گفت: این نشست با هدف پیشگیری، مقابله با جرم، ایمن سازی و توقف ساختمان های ناایمن است تا خطری متوجه مردم نشود.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه مدعی العموم به موضوع سنجش ایمنی ساختمان های عمومی ورود می کند؛ اظهار کرد: در مجموع وضعیت ایمنی ساختمان ها در استان خوب است و دادستانی از همه سازمان های ناظر در این باره حمایت می کند.

 

 

وی تأکید کرد: هیچ راه میان بُر، دستور از بالا، فشار و... برای عبور از آیین نامه و مقررات ساخت و ساز وجود ندارد و برخی ساختمان ها باید در کرمان تخریب و برخی بهسازی شود.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در خصوص وضعیت پاساژ ستاره کرمان هم نظر داد: به لحاظ مهندسی، خطر آنی درباره این پاساژ وجود ندارد البته بخش هایی از آن باید پلمب یا غیرفعال شود که در این خصوص قاضی ویژه تعیین شده تا بخشی از پاساژ که ناایمن است‌ تعیین تکلیف شود.

 

 

وی تأکید کرد: دغدغه ای برای رفت و آمد به پاساژ وجود ندارد زیرا بخش ناامین ربطی به کسب و کارها ندارد و این بخش غیرفعال می شود تا رفع نقص شود.

 

 

سالاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل کارگروه کاهش سوانح و حوادث ناشی از کار و ساختمان های ناایمن گفت: در این زمینه برخی از ساختمان ها فی المجلس و بدون تشکیل پروند، پلمب شد که نتیجه این اقدامات کاهش فوتی های ناشی از این حوادث بود.

 

 

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز در این نشست نسبت به ناایمن بودن برخی مجموعه ها در کرمان هشدار داد و افزود: برخی ساختمان ها نیز شبهه ناایمن بودن آنها قوی است که باید بررسی شود.

 

 

وی پیشنهاد داد: فراخوانی عمومی منتشر شود تا ادعاها نسبت به ساختمان های ناایمن مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 

در این نشست عنوان شد: ساختمان های احداث شده در استان بعد از زلزله بم، عموماً دقت های لازم را رعایت کرده است.

کد خبر 1181535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha