دختران محجبه عضو کتابخانه مرکزی اردبیل تکریم شدند

دختران محجبه عضو کتابخانه مرکزی اردبیل همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر با حضور مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) استان، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل تکریم شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل، امروز (11 خردادماه) دختران محجبه عضو کتابخانه مرکزی اردبیل همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر با حضور مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) استان، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل تکریم شدند.

 

در این مراسم، «علی حسن زاده» گفت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر، الگو سازی از شخصیت ایشان برای دختران و زنان این مرز و بوم است.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) در استان اردبیل در این نشست با بیان ویژگی های بارز شخصیتی آن بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت: دختران و زنان با الگوگیری از سیره معصومان به ویژه بانوی کریمه اهل بیت(ع) خودشان را از لحاظ جایگاه عفاف و حجاب در مرتبه بالایی قرار دهند و برتری خودشان با ایمان و تقوا و علم آموزی به نمایش بگذارند.

 

وی با بیان اینکه نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: بانوان در جامعه اسلامی رسالت عظیمی برعهده دارند و علاوه بر حضور در مشارکت های اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در تربیت کودکان و ساماندهی امور خانواده نیز نقش مهمی ایفا می کنند.

 

حسن زاده یادآور شد: حضرت فاطمه معصومه(س) بانوی کرامت و صاحب مقام عصمت است که در دفاع از حریم ولایت نقش موثری ایفا کرد و نامگذاری روز ملی دختران در سالروز ولادت ایشان، الگوسازی از شخصیت او برای زنان این مرز و بوم محسوب می‌شود تا به عنوان چراغی برای هدایت در مسیر روشنگری باشد.

 

مسئول نمایندگی استان قدس رضوی در استان اردبیل افزود: حضرت امام رضا(ع) به قدری برای خواهر بزرگوار خود احترام قائل بودند، و ایشان را دوست می‌داشتند که در حدیث شریف حضرت می‌توان میزان این علاقه را دریافت که فرموده‌اند: «هرکس او را زیارت کند، بهشت برای اوست».

 

در ادامه، «پروانه رضاقلیزاده» نیز در سخنانی با اشاره به حضور اجتماعی زنان و دختران در عرصه های مختلف، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اجتماعی، حضور زنان در عرصه های مختلف چندین برابر افزایش یافته، بطوریکه بسیاری از امورات در حوزه های درمانی و پزشکی، مجامع علمی و دانشگاهی و عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسط زنان صورت می گیرد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه حجاب و عفاف موجب حفظ کرامت و عظمت زنان و دختران است، عنوان کرد: امروز در غرب زن به عنوان یک ابزار استفاده می‌شود و اگر اسلام برای زن‌ها حجاب و عفاف را قائل شده است می خواهد عظمتش حفظ شود.

در ادامه این این نشست صمیمی از اعضای محجبه کتابخانه مرکزی اردبیل با اهدای گل و هدایای فرهنگی تجلیل شد.

 

کد خبر 1181549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha