همایش «دخانیات تهدیدی برای همه» در آران و بیدگل برگزار شد

همایش «دخانیات تهدیدی برای همه» ، همزمان با هفته ملی مبارزه با مصرف دخانیات در تالار اندیشه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با هفته مبارزه با دخانیات، همایش «دخانیات تهدیدی برای همه»  با حضور اعضای کتاخانه های شهرستان، رابطین سلامت محلات، ادارات ، مدارس در جهت آگاه سازی و ارتقای سطح دانش و نگرش مخاطبین نسبت به مضرات مصرف دخانیات در محل اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل در این همایش، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، برگزاری این همایش را جهت آگاه سازی عموم مردم بخصوص زنان حائز اهمیت دانست و گفت: معضل مصرف دخانیات و مواد مخدر باعث بسیاری از مشکلات در جامعه و بخصوص درخانواده ها شده و سیاست کلی نظام و دولت مبارزه با مصرف موادمخدر است.

 

مریم رسولیان در ادامه با ارائه آمار هایی در خصوص مصرف دخانیات و مواد مخدر و افزایش تاسف بار مصرف در میان زنان اظهار داشت: باید خانواده ها ارتباط جوانان بویژه با دوستان را کنترل نموده و مهارت نه گفتن را به آن ها بیاموزند تا در مقابل تهدیدات اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر مصون بمانند.

 

کارشناس ارشد روانشناسی و مشاوره هم در این مراسم ابعاد مختلف موضوع و معضل دخانیات علی الخصوص قلیان و سیگار، اعتیاد و سوء مصرف مواد در میان جوانان ،زنان ، خانواده و اجتماع سخنانی ایراد و آموزشهایی به حاضرین درجلسه درخصوص چگونگی دوری ازمصرف دخانیات و مواد مخدر، کنترل خشم، فضای مجازی و دیگر عوامل مرتبط با دخانیات و اعتیاد ارائه نمود.



محسن کدخدائیان سیگار را دروازه ورود به باتلاق اعتیاد عنوان و یادآور شدند سیگار کشیدن والدین در خانواده و در کنار جوانان باعث ازبین رفتن زشتی این کار در خانواده شده و در ادامه باعث کشیده شدن جوانان به سمت سیگار و اعتیاد خواهد شد.

 

این همایش به صورت زنده از صفحه اینستاگرام کتابخانه استاد مؤذن پور آرانی برای استفاده عموم پخش شد.

کد خبر 1181564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha