راه اندازی بانک ایده توسط کانون های مساجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه کار گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت های خوبی برای اشتغال زایی و کارآفرینی دارند و یکی از طرح های این نهاد در این جهت، ایجاد «بانک ایده» است که برخی از ایده ها می توانند تبدیل به طرح و حمایت می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (11 خرداد) در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قریب به 30 سال از عمر کانون های فرهنگی هنری مساجد می گذرد و به عنوان یکی از رویش های انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های بسیج به دنبال احیا کردن کارکردهای مساجد هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد 677 کانون در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند و بیش از 55 هزار نفر در استان عضو این کانون ها هستند.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه طبق مصوبه دولت در نظر گرفته شد تا کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک نهاد عمومی مطرح شون د، ادامه داد: در گذشته مشکلاتی در خصوص جذب بودجه ها و اعتبارات وجود داشت.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به سامانه بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: در این سامانه تمام اطلاعات و ظرفیت ها و قابلیت های هر مسجد طبقه بندی شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این سامانه 48 عنوان برنامه در سه شبستان فرهنگی، هنری و نوآوری تنظیم شده است و بعد از شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های کانون های مساجد 2 برابر شد و در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به سمت خلاصه نویسی کتاب ها و طرح صدای کتاب و شنبه های با کتاب رفتیم.

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: مسابقات گوناگونی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خراسان جنوبی برگزار می شود و در بحث قرآن کریم طرح «تلاوت نور» و مسابقات قرآنی «مدهامتان» را اجرا می کنیم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه 18 مرحله توزیع گوشت گوسفندی داشتیم، افزود: طی چند روز اخیر یک هزار و 200 بسته گوشت گوسفندی بین نیازمندان در شهرهای نهبندان و سربیشه توزیع شد.

 

وی به سه شنبه های تکریم اشاره کرد و گفت: این طرح هر سه شنبه در سراسر کشور از زمان 40 سالگی انقلاب اسلامی تاکنون برگزار می شود و تاکنون 900 تکریم در شهرهای خراسان جنوبی از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان داشتیم.

 

حجت الاسلام سبزه با بیان اینکه بحث کسب و کارهای محلی را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: اجرای کلاس های توبافی و غیره به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهگنی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بانک ایده در استان راه اندازی شده است، افزود: گاهی اوقات این ایده ها تبدیل به طرح می شوند و مورد حمایت قرار می گیرند.

 

وی بیان کرد: امسال ۱۹ کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی به عنوان کانون های برتر شناخته شده اند و ظرفیت های خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد و در حوزه کارآفرینی در مسجد می توانند موفق و اثرگذار باشند.

 

 

کد خبر 1181569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha