نتیجه قطعی درباره تنها یک بخش از بازار ستاره نیازمند انجام کار آزمایشگاهی است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت بررسی بازار بزرگ ستاره کرمان گفت: برای رسیدن به نتیجه قطعی درباره بخش ناایمن بازار ستاره(قسمتی از پارکینگ) نیازمند انجام کار آزمایشگاهی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ عباس طوفان، چهارشنبه(۱۱ خرداد) در نشست بررسی و تعیین تکلیف ساختمان های ناایمن استان که با حضور دادستان برگزار شد؛ بر لزوم بررسی ایمنی ساختمان های عمومی و بیمارستان ها تأکید کرد.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت بررسی بازار بزرگ ستاره کرمان از حیث احتمال وجود آب های زیرزمینی به دلیل رشته قنات های قدیمی و... گفت: یک سری نشست های جزئی در ساختمان مشاهده شد اما سازه و ستون ها ترک خوردگی ندارد.

 

 

وی تأکید کرد: برای رسیدن به نتیجه قطعی درباره بخش ناایمن بازار ستاره نیازمند انجام کار آزمایشگاهی هستیم.

 

 

مهدی نیکویی، معاون شهرداری کرمان هم درباره بازار ستاره گفت: این بازار طبق آیین نامه و ضوابط زمان خودش ساخته شده و چون این آیین نامه ها تغییر کرده وضعیت موجود باید بازنگری و نمونه گیری انجام شود.

 

 

ابراهیم بابایی، مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی هم با اشاره به اینکه از سال 92 نظارت بر اماکن عمومی و ساختمان ها در حال انجام است؛ اظهار کرد: این نظارت در سال های اخیر جدی تر شده و طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها موظف به پیگیری هستند.

 

 

وی اظهار کرد: سه روز قبل از حادثه متروپل آبادان به یکی از بُرج های واقع در بولوار جمهوری اخطار داده شده است.

 

 

بابایی هم بر ضرورت وجود تجهیزات آتشنشانی برای اطفای حریق در ساختمان های عمومی تأکید کرد و راستی آزمایی در این زمینه را مهم خواند.

 

 

 

 

کد خبر 1181585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha