حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت هستند

حجت الاسلام والمسلمین میرحجتی با اشاره به فضایل حضرت معصومه (س) گفت: ایشان بعد از صدیقه کبری (س) دومین زنی است که دارای مقام شفاعت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید مرتضی میرحجتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: حضرت معصومه (س) پرورش یافته دامن عصمت و طهارت است که از ابتدای دوران کودکی تحت تعلیم و تربیت پدر بزرگوارشان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) و برادر گرامی شان امام رضا (ع) قرار گرفت.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فضایل حضرت معصومه (س) افزود: ایشان از نظر کمالات در میان دختران امام هفتم شیعیان افضل تر بودند. وی خاطرنشان کرد: دختر آل رسول الله (ص) بشارت پیش از میلاد، شفیعه، معصومه و محدثه از جمله وظایف حضرت معصومه (س) می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرحجتی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) تنها زنی است از ائمه اطهار که زیارت نامه مخصوص به خود دارد و در زیارت نامه حضرت آمده است که به عنوان دختر رسول الله، دختر فاطمه زهرا و دختر خدیجه کبری معرفی شده است. حضرت فاطمه معصومه (س) پس از صدیقه کبری (س) دومین زنی است که دارای مقام شفاعت می باشد.

 

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرموده اند خداوند حرمی دارد که مکه است. پیامبر گرامی اسلام حرمی دارد که آن مدینه است. حضرت امیرالمومنین (ع) حرمی دارد که کوفه است و قم کوفه ای کوچک است که از هشت درب بهشت سه درب آن به قم باز می شود و زنی از فرزندان من در قم از دنیا می رود که فاطمه دختر موسی بن جعفر (ع) است و به شفاعت ایشان همه شیعیان من وارد بهشت می شوند.

 

کد خبر 1181594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha