تصویب ۱۰ طرح سرمایه گذاری فارس توسط کمیسیون سرمایه‌ گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه

پندار گفت: ۱۰ طرح سرمایه گذاری در استان فارس مورد تصویب اعضای کمیسیون سرمایه‌ گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و با پیش بینی اعتبار و ارزش سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی پندار»، امروز (چهارشنبه 11 خرداد) در دومین کمیسیون استانی سرمایه‌ گذاری موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه که در شیراز برگزار شد، گفت: کمیسیون سرمایه‌ گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه در نیمه سال ۹۸ و با هدف سامان دهی فعالیت های اقتصادی و افزایش بهره وری موقوفات شکل گرفت و تاکنون حدود یکصد جلسه برگزار کرده است.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: کمیسیون سرمایه‌ گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، طرح ها و پروژه های اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه را مورد بررسی قرار داده و در سال گذشته از یک هزار و یکصد طرح بررسی شده در کشور ۴۸۰ عنوان طرح سرمایه گذاری را به تصویب رسانده و در مرحله اجرا قرار داده است.

وی اضافه کرد: طرح های موقوفات و بقاع متبرکه با دقت ویژه اقتصادی تصویب می شود و موضوعات دانش بنیان از اولویت های کمیسیون سرمایه‌ گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه است.

پندار تاکید کرد:  مباحث امنیت غذایی مانند آبزی پروری و ... نیز مورد  تاکید این کمیسیون است و ۳۱ طرح پیشنهادی و پروژه سرمایه گذاری در استان فارس بررسی شده که ۱۰ طرح مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفته و با پیش بینی اعتبار و ارزش سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان عملیاتی می شود.

 وی ادامه داد: فارس در حوزه سرمایه گذاری و بهره وری موقوفات ظرفیت های بسیاری دارد و بررسی طرح  شهرک سازی موقوفه «حاج جمشید»، احداث و احیای نخلستان ۲۷ هکتاری در منطقه فورگ داراب، احداث یک هزار هکتار انجیرستان در شهرستان سروستان، احداث دامداری با ظرفیت 6 هزار راس از محل موقوفه «حاج علی رضایی» در تفیهان و احداث 2 هکتار باغ مرکبات از محل موقوفه «حسین آباد قبله » در جهرم از طرح های مهمی بود که در دومین جلسه استانی کمیسیون سرمایه گذاری سازمان اوقاف در استان فارس به تصویب رسید.

پندار اعلام کرد: سرمایه گذاری، ساخت و سازهای تجاری و مسکونی با هدف افزایش بهره وری موقوفات نیز دنبال می شود.

کد خبر 1181606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha