موانع توسعه و پیشرفت بندر آستارا برطرف شود

عمرانی با بیان‌اینکه آستارا یکی از کریدورهای مهم ترانزیت، صادرات و واردات است، گفت: مشکلات بندر آستارا هرچه سریع‌تر برطرف تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «سعید عمرانی» امروز(چهارشنبه، ۱۱ خرداد) در حاشیه بازدید از مجتمع تجاری و بندری این شهرستان اظهارکرد: بندر آستارا یکی از کریدورهای مهم ترانزیت، صادرات و واردات است.

 

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته با بیان‌اینکه بندر آستارا پس از ۱۳ سال به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده و دارای مشکلاتی است، افزود: این مسئله برایم جالب است که چرا پیشرفتی در این بندر حاصل نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کشوری که به دنبال شکوفایی و حل مشکلات اقتصادی است بندر آستارا باید تاکنون مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌گرفت، تصریح‌کرد: پروژه بندر آستارا پیشرفت خاصی نداشته و از سال ۸۸ هنوز اقدام اساسی در این بندر مشاهده نمی‌شود و محوطه آن آماده نشده تا کشتی‌ها پهلوگیری کرده و کار ترانزیت صادرات و واردات به نحو احسن انجام شود.

 

عمرانی با بیان‌اینکه امروز فرصت طلایی است و اگر از این موقعیت استفاده نکنیم و مشکلات بندر آستارا برطرف نشود مسیر ترانزیت عوض می‌شود، گفت: این ظلم بزرگی در حق چهار استان گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است و مشکلات آن هرچه سریعتر برطرف شود.

 

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته ادامه داد: بندر آستارا مزاحم هیچ بندر دیگری نیست و این طرح ملی است و موانع توسعه و پیشرفت آن باید برطرف و به سرانجام برسد.

 

وی به موقعیت خاص کشور در کریدورهای حمل و نقل و اقتصاد اشاره کرد و گفت: باید از موقعیت بندر آستارا به نحو احسن در راستای شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی استفاده کرد.

 

عمرانی تاکید کرد: مسئولان مربوطه مسائل را ملی ببینند و در راستای برطرف کردن مشکلات بندر آستارا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته با بیان‌اینکه بندر آستارا یک بندر ملی است، تصریح‌کرد: توسعه بندر آستارا موجب شکوفایی استان گیلان و رفع بیکاری و کمک به معیشت مردم منطقه می‌شود و باید به عنوان یک بندر ملی در استان گیلان به آن نگاه ویژه شود.

 

عمرانی خاطرنشان‌کرد: سه ماه دیگر فرصت می‌دهم و پس از سه ماه دیگر دوباره به بندر آستارا سفر می‌کنم تا شاهد رفع مشکلات مجتمع بندر آستارا باشیم و از مسئولین شهرستانی و استانی انتظار دارم تا رفع این مشکل نظارت‌های خود را به صورت جدی انجام دهند.

کد خبر 1181607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha