کاهش ۷۱۴ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۷۱۴ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی قرار گرفت و روز پر نوسانی را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 11 خرداد) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 1505 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 541 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۷۱۴ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی قرار گرفت و روز پر نوسانی را سپری کرد.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۷۸  واحدی، به رقم ۳۷۶ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۳۳۵ واحدی، عدد ۴۲۹  هزار و ۶۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۲۱  واحدی به رقم ۲۶۴ هزار و ۱۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۳۳۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۳ هزار و ۸۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۹۷۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۷۹۷  واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا،  نوری، شستا، فملی، شبندر، شپدیسف شتران به ترتیب با 430، 423، 205، 201، 135، 128، 128 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، قثابت - قند ثابت‌ خراسان‌، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب ، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خگستر - گسترش‌ سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۵۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۸۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۴۳ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۹۶ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۷۶ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۵۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۴۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۲۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۴۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با ۳۴۱ واحد،  پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدری (وغدیر) با ۲۱۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۰۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک ملت (وبملت) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد و معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۸۵۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۵۹ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال معامله کردند. در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال معامله شد.

 

 

کد خبر 1181610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha