ارائه پیشنهاد تغییر ساعات کاری ادارات به استانداری/ ضرورت همراهی مردم در صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در تابستان

کریمی بر ضرورت همراهی در صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تاکید کرد و گفت: پیشنهاد تغییر ساعت کاری ادارات دولتی از ۶ صبح تا ساعت ۱۲ به استانداری ارائه شده که این طرح با هدف حفاظت از منابع برق و مصرف بهینه انرژی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد کریمی » در نشست خبری، از پایداری شبکه برق خانگی به عنوان خط قرمز دولت نام برد و اظهار کرد: میزان مصرف برق در بخش خانگی در فصول گرم سال و در ساعات اوج مصرف بین 68 تا 70 درصد است و از این رو مدیریت این بخش از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی افزود: برای مناطق گرمسیری مثل هرمزگان الگوی مصرف تابستانه، سه هزار کیلو وات ساعت است که مصرف مشترکان تا این میزان شامل تعرفه های یارانه ای می شود و اگر بیش از این میزان باشد، هزینه های برق مصرفی به صورت پلکانی افزایش پیدا می کند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان، این میزان برق یارانه‌ای را برای یک خانواده متوسط و یک منزل مسکونی در ابعاد ۱۴۰ متر مناسب دانست و بیان کرد: تنها انتظاری که از مردم داریم صرفه جویی در مصرف برق در بازه زمانی دوماهه از پانزده خرداد تا ۱۵ شهریور ماه است که در قبال این صرفه جویی، دولت به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰تومان به مشترکان پرداخت و در قبوض آنان به عنوان ردیف بستانکار تعریف می شود.

 

وی در ادامه، خواستار کمک مردم به صنعت برق به‌عنوان سرمایه ملی شد و گفت: تولید هر کیلو وات ساعت برق برای دولت بالای ۵۰۰ تومن هزینه دربردارد که با احتساب هزینه سوخت این هزینه به ۷۰۰ تومان می‌رسد اما متوسط بهای برق دریافتی بابت هر کیلووات ساعت در کل کشور ۱۰۰ تومان است، در مناطق گرمسیر مثل هرمزگان ۵۵ تومان و برای خانگی ها۴۰ تومان است که این رقم خیلی پایین است و خدمت‌رسانی را برای تولید و توزیع برق سخت می‌کند.

 

کریمی، یکی از راهکارهای جبران عدم توازن در منابع و مصارف را صرفه جویی و مدیریت برق برشمرد و افزود: اگر هر خانواده حداقل ۱۰درصد مصرف برق خود را در بازه زمانی خرداد تا شهریور کاهش دهد، بزرگترین خدمت را به صنعت برق کشور کرده و از مزایای این صرفه‌جویی نیز بهره‌مند خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشوق‌های صرفه‌جویی در سایر بخش‌ها، گفت: در بخش کشاروزی نیز اگر مشترکان در بازه زمانی ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور و در ساعات پیک مصرف( ۱۲ تا ۱۷) مصرفی نداشته باشند، مصرف برق در سایر ساعات روز برای آن‌ها مجانی محاسبه می شود.

 

این مقام مسئول افزود: مشترکان می توانند خدمات عمومی مورد نیاز خود را بدون مراجعه حضوری و در هر زمان و از هر نقطه‌ای از طریق اپلیکیشن برق من دریافت کنند.

 

وی با اذعان به اینکه در سالجاری در هر شبانه روز بیش از ۵۰ مورد سرقت تجهیزات برقی در استان داریم، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سرقت کابلهای برق انجام شده است.

 

 

کد خبر 1181628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha