برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی ۹۶ و ۹۷ دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس

مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی ۹۶ و ۹۷ دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس با حضور مهدی جمالی پور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور، جلیل پروین معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر « احمدرضا باوقار » مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی یک استراتژی است، گفت: اگر جامعه اسلامی مدعی ایجاد تمدن نوین است باید شیعه و اهل سنت دوشادوش هم باشند.

 

وی با ذکر اینکه مردم در کشور ایران که تلفیقی از مذاهب مختلف است در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند، افزود: دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت در کنار همدیگر با همدلی، وحدت، تقریب، هم اندیشی و هم افزایی در حال فرا گرفتن علم و دانش هستند و این بیانگر وحدت و همدلی مردم کشورمان است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان در ادامه یکی از راه های کسب معرفت و شناخت را عقل و خرد دانست و اظهار کرد: بصیرت یکی از خروجی های عقل است و برای اینکه زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته باشیم باید تمام مولفه های یک زندگی خوب را بشناسیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در حوزه وحدت و تقریب در جامعه اسلامی باید آزاداندیش باشیم، گفت: مذاهب اسلامی دارای مقوله های مشترک فراوانی است و ساعت های زیادی می توان در رابطه با آن بحث کرد و آن را مبنای عمل قرار داد.

 

 

باوقار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی مورد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، افزود: خودسازی از ضروریات عقلی و جامعه سازی ضرورتی عقلی و اجتماعی است اما تمدن سازی زمانی شکل می گیرد که جامعه اسلامی از همه ظرفیت های خود اعم از شیعه و سنی، حوزه و دانشگاه، تمام گروه های سیاسی استفاده کند و همه ظرفیت ها را در خدمت شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی قرار دهد.

 

وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی بخش عمده ای از این فضا را برای شما فراهم کرد و شما را با فضای وحدت و همدلی آشنا ساخت و امروز شما سفیران وحدت در جامعه اسلامی هستید.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه وحدت به معنای شیعه شدن سنی و سنی شدن شیعه نیست، عنوان کرد: وحدت به معنای آن است که شیعه و سنی در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و برای شکل گیری جامعه متمدن و با فرهنگ و با اخلاق هم افزایی داشته باشند.

 

وی رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی را تلاش در راستای تقریب مذاهب برشمرد و بیان کرد: قرار است در این دانشگاه شیعه و سنی در کنار هم برای عزت و سربلندی جهان اسلام کسب علم و دانش کنند و بوی تعالیم قرآن و پیامبر(ص) از فضای آن استشمام شود.

 

« جلیل پروین »، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب کشور نیز با تاکید بر اینکه در آموزه‌های اسلامی چیزی به عنوان فارغ‌التحصیلی وجود ندارد، اظهار کرد: دانشجویی بر هر مرد و زن مسلمان واجب است.

 

 

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی، عنوان کرد: در دانشگاهی مفتخر به تدریس یا تحصیل هستیم که نگاه این دانشگاه به گستره تاریخ و جغرافیای جهان اسلام برای رسیدن به اخوت اسلامی به‌عنوان یک امر بسیار مقدس است.

 

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب کشور گفت: هر یک از ما افتخار می کنیم که خداوند توفیق داده که جهادگر این عرصه باشیم ، خدا را گواه می‌گیرم که خدمت در دانشگاه مذاهب اسلامی را نوعی جهاد فی سبیل الله می دانم.

 

وی خطاب به دانشجویان بیان کرد: دانشجویان باید مسائل و موضوعات در دانشگاه را آسیب شناسی کرده و همراه با ارائه راهکار و پیشنهادات سازنده، به مسوولان دانشگاه ارائه دهند.

 

« مهدی جمالی فر »، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مذاهب کشور نیز اظهار کرد: از هر نوع آسیب شناسی از دانشگاه همراه با پیشنهادات سازنده استقبال می کنیم لذا موارد را یادداشت و به صورت مکتوب به بنده ارسال شود.

 

 

حجت الاسلام دکتر « احمد رحمانی »، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس نیز ضمن تبریک دهه کرامت، با اشاره به مناسبت های پیش رو، سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام 15 خرداد را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که راه امام راحل(ره) ادامه پیدا کند و منویات رهبر معظم انقلاب که ادامه دهنده راه بنیاگذار انقلاب است در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی با همت آحاد مردم به ویژه دانشجویات تحقق یابد.

 

 

وی از کمبود نیرو به عنوان مهمترین چالش فراروی دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس نام برد و عنوان کرد: امیدوارم تحولی صورت گیرد و با حمایت مسئولان استانی وضعیت دانشگاه از شرایط کنونی بهتر شود.

 

گفتنی است؛ 74 نفر از دانش آموختگان ورودی 96 و 97 دانشگاه مذاهب داسلامی شعبه بندرعباس فارغ التحصیل شدند.

 

 

 

 

کد خبر 1181652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha