اقتصاد مبتنی بر علم می تواند در پیشگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی و  تورم، کارآمد باشد

آیت الله جوادی آملی با اشاره به معضلات اقتصادی پیش آمده، گفت: اقتصاد مبتنی بر علم می تواند در پیشگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله تورم، کارآمد باشد و چنین اقتصادی می تواند قیمت ها را در بازار ثابت نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله جوادی آملی امروز در دبدار با حجت‌ الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ایام دهه کرامت گفت: خداوند ما را کریم آفرید و به ما درس کرامت آموخت، قرآن کریم نیز فرمود ﴿لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَم﴾، ما به شما کرامت عطا کردیم، دین اسلام همواره بر کرامت انسان تاکید داشته و ما را نیز به حفظ کرامت انسانی دعوت می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فاجعه اخیر آبادان را حاصل بی توجهی به احکام دینی دانست و گفت: اسلام در در زمینه ساخت قبر هم توصیه های فراوانی دارد که قبر به شکل محکمی ساخته شود چه رسد به ساختمانهایی که افراد زنده در آن زندگی می کنند!
 

وی همچنین با اشاره به معضلات اقتصادی پیش آمده، خاطر نشان کردند: اقتصاد مبتنی بر علم می تواند در پیشگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله تورم، کارآمد باشد و چنین اقتصادی می تواند قیمت ها را در بازار ثابت نگه دارد.
 

 

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اهمیت کار و تولید در توسعه کشور، اظهار داشتند: برخی کشورها در جنگ جهانی اول و دوم خاکستر شدند، اما با بها دادن به کار و تولید، امروزه جزء کشورهای پیشرفته دنیا هستند.

 

وی ضمن استقبال از توسعه حرم رضوی اذعان کردند: توسعه حرم رضوی از فعالیت های لازم و شایسته ای است که خود آستان قدس رضوی می تواند در این زمینه فعالیت و بودجه مورد نیاز را از طریق کار و تولید فراهم آورد.
 

 

لازم به ذکر است که حجت الاسلام و المسلمین مروی در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های آستان قدس رضوی  را خدمت ایشان ارائه کرد.

کد خبر 1181666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha