۱۷ فعال قرآنی استان ایلام تجلیل شدند/ ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در جشن رمضان سال جاری اجرا شد

ایدی با بیان اینکه در جشن رمضان امسال بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی هنری در سراسر استان اجرا شد، گفت: در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه از ۱۷ فعال قرآن و عترت استان تجلیل شد.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از فعالان قرآن و عترت موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد جشن رمضان مصوب گردید در مراسمی از فعالان قرآنی استان تجلیل شود.

 

«عظیم ایدی» تصریح کرد: بر این اساس و  با توجه به دستورالعمل ابلاغی، افرادی که از سال ۱۳۹۵ تا کنون دارای مدرک تخصص درجه یک، دو و سه از شورای عالی قرآن، دریافت لوح از وزیر محترم  و همچنین دارندگان مقام کشوری در رشته های مربی گری و مدرسی قرآن کریم، حفظ کل و قرائت بوده اند تجلیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام فراخوان از همه فعالان واجد شرایط درخواست شد تا مدارک خود را مطابق این دستورالعمل به دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند تا بعد از بررسی هیئت داوران مورد تقدیر قرار گیرند.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در این راستا تعداد ۲۵ نفر مدارک خود را ارسال کردند بر اساس رای هیئت داوران  ۱۶ نفر دارای مدرک تخصصی درجه یک، دو و سه و کشسب مقام کشوری بودند که در این آئین از این عزیزان تجلیل شد.

 

ایدی بیان کرد: در این آئین از سرکار خانم «مریم شفیعی» روشندل ایلامی حاقفظ کل قرآن کریم که در مسابقان بین المللی قرآن کریم در چند کشور جهان حایز رتبه های برتر شده است نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر مسئولان اجرایی و فرهنگی استان با اهدای لوح تجلیل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین مسابقه ای بین همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با محوریت مفاهیم قرآن کریم برگزار شد که از این عزیزان نیز با اهدای لوح تقدیر تجلیل  شده است.

 

ایدی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری جشن رمضان در سطح شهرستان ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان ها در طول ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار شد، ابراز کرد: در جشن رمضان امسال بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی هنری در سراسر استان اجرا شد.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه های فرهنگی هنری با موضوع ماه مبارک رمضان و قرآن کریم و عترت اهل بیت (علیهم السلام)، دیدار با فعالان قرآنی  در شهرستان ها و مرکز استان، برپایی کارگاه خوشنویسی با عنوان  «کتابت وحی» با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی رشته خوشنویسی،  برگزاری کارگاه هنرهای تجسمی (طراحی و نقاشی) با موضوع ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقه پیامکی ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های جشن رمضان ۱۴۰۱ در استان ایلام عنوان کرد.

 

وی به برگزاری بیش از ۵۰ نمایش خیابانی در سراسر استان با حضور و مشارکت هنرمندان عرصه نمایش استان با محوریت موضوعات دینی و قرآنی و ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان سال جاری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از  موسسات فرهنگی قرآن و عترت بازدید و با فعالان قرآنی استان  بازدید شد.

 

 

کد خبر 1181681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha