بهره‌مندی اهالی ۳ روستای مرزی بانه از برق پایدار

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از اجرای عملیات اصلاح و بهسازی شبکه برق ۳ روستای مرزی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال خبر داد.

صلا‌ح‌الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: هر توسعه زیرساخت‌ها و تامین نیاز روستاییان موجب رونق این مناطق می‌شود که مهاجرت معکوس، افزایش اشتغالزایی و ارائه خدمات رفاهی از جمله رهاوردهای تامین زیرساخت‌ها در روستاها است.

 

 

وی افزود: تامین برق مطمئن و پایدار حتی در دورترین نقاط مرزی استان از اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان و به تبع آن در شهرستان‌های تابعه است که در همین راستا اصلاح و بهسازی شبکه برق سه روستای مرزی صاله، برده‌ره‌ش و کیورود در بانه انجام شد.

 

 

مدیر توزیع برق شهرستان بانه اظهار داشت: برای اجرای طرح بهارستان در این سه روستا در مجموع بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

 

 

قادری با بیان اینکه در این روستاها بیش از ۴ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده اضافه کرد: علاوه بر بهینه‌سازی و بازآرایی شبکه، ۱۰۰ دستگاه چراغ روشنایی در این روستاها نصب و همسان‌سازی چراغ‌های سدیم نیز انجام شده است.

 

 

وی گفت: امسال در قالب طرح بهارستان شبکه برق ۵۴ روستا در این شهرستان اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود که تاکنون عملیات بهسازی شبکه برق ۶ روستای آن به طور کامل انجام شده است.

 

 

قادری اضافه کرد: در شهرستان بانه ۲۸۶ روستای دارای کد آبادی از نعمت برق برخوردار هستند که با اصلاح و بهسازی شبکه برق این تعداد روستا در مجموع شبکه توزیع برق بیش از ۱۲ هزار مشترک روستایی در بانه پایدار می‌شود.

کد خبر 1181699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha