پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات آواربرداری ساختمان متروپل آبادان/ برای ۳۳ جانباخته متروپل جواز دفن صادر شد

خلیلیان از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات آواربرداری ساختمان فروخته متروپل آبادان خبر داد و گفت: در مرحله سوم عملیات برای باقی مانده سازه این ساختمان تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «صادق خلیلیان» شامگاه (چهارشنبه ۱۱ خرداد) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تمامی اموال مالک متروپل که روابط ناسالمی با برخی از افراد درون شهری و برخی از مقامات استانی در دولت قبل داشته توقیف و کارهای دادگستری آن در حال انجام است اظهار کرد: برای تسریع در عملیات آواربرداری از تجهیزات ارتش کمک گرفته شده و رده‌های ملی نیز از نیروها و ادوات آتش‌نشانی، هلال احمر و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و سپاه در محل حادثه حضور دارند تا کار سریع‌تر به پایان برسد.

 

استاندار خوزستان افزود: اطراف ساختمان متروپل تخلیه شده و هم اکنون مسائل اجتماعی متعددی از جمله بیکاری عده‌ای از کارگران متروپل، واگذاری بخشی‌هایی از ساختمان به مردم و پرداخت توسط مالک، پرداخت دیه فوت شدگان و مصدومین مواجه هستیم؛ هرچند کمک‌ به خانوداه‌هایی که دچار مشکل شدند پیشتر شروع شده است.

 

وی تصریح کرد: ممکن است در هنگام آواربرداری اجزایی از پیکر جانباختگان از زیر آوار خارج شود که پس از تایید توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه در مرحله اول عملیات جستجو و امداد و نجات در پنج روز اول ریزش ساختمان انجام شده است عنوان کرد: پس از این وارد مرحله دوم که عملیات آواربرداری بود شدیم تا اگر افرادی زیر آوار باشند خارج شوند که هم اکنون ۹۰ درصد کار تمام شده است.

 

وی مرحله سوم عملیات را تعیین تکلیف باقی مانده ساختمان متروپل خواند و بیان کرد: با توجه به اینکه سازه به شدت لرزان و ناپایدار است، مختصصان تاکید دارند که یا پایدار شود یا به صورت تخریب از بالا و به صورت طبقه به طبقه سبک تا به طبقه پایین برسیم.

 

استاندار خوزستان از کشف تاکنون ۳۷ پیکر جانباخته در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای این حادثه دلخراش تاکنون برای ۳۳ جانباخته جواز دفن صادر شده است.

 

کد خبر 1181703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha