نباید در تأمین برق کشور به‌ویژه منطقه جنوب دچار مشکل شویم

حائری گفت: نیروگاه‌های برق‌آبی پتانسیل بالایی در تامین ذخیره آبی برای مصارف ضروری و تأمین برق کشور دارند اما نباید اینگونه باشد که وقتی نزولات آسمانی کم می‌شود، در تأمین برق کشور به‌ویژه منطقه جنوب دچار مشکل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «همایون حائری» شامگاه (چهارشنبه ۱۱ خرداد) در نشست توسعه زیرساخت‌های صنعت برق اندیمشک و نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اظهار کرد: باید تلاش کنیم نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه که در این منطقه با تکنولوژی و راندمان بالا در حال احداث بوده و به زودی وارد مدار می‌شود را توسعه دهیم.

 

معاون برق و انرژی وزير نيرو افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی پتانسیل بالایی در تامین ذخیره آبی برای مصارف ضروری و تأمین برق کشور دارند اما نباید اینگونه باشد که وقتی نزولات آسمانی کم می‌شود، در تأمین برق کشور به‌ویژه منطقه جنوب دچار مشکل شویم.

 

«عبدالرسول پیشاهنگ» مدیرعامل جدید شرکت برق حرارتی نیز اذعان کرد: در راستای توسعه تولید نیروی برق و تقویت شبکه ۲۳۰ کیلوولت در منطقه شمال خوزستان، شرکت برق حرارتی احداث نیروگاه دوکوهه را با برخورداری از یک واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۴ مگاواتی جمعا به ظرفیت نامی ۴۵۱ مگاوات در دستور کار قرار داده است.

 

همچنین «محمود دشت‌بزرگ» مدیر سازمان توزیع برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: برای انتقال برق نیروگاه دوکوهه اندیمشک به شبکه برق، ۲ خط ۲۳۰ کیلومتر ۲ مداره با مجموع ۶۶ کیلومتر مدار در حال اجرا است و خط اول که نیروگاه را به شبکه متصل می‌کند تا پایان خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید و قابلیت انتقال تمام ظرفیت نیروگاه را دارد.

 

در این نشست، اعتباراتی جهت تعویض پایه‌های چوبی، تعویض چراغ‌های قدیمی، نصب لامپ‌های LED و تعویض کابل‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار اختصاص یافت.

 

کد خبر 1181718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha