۲۵ درصد مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت نمی کنند

خواجه وند گفت: در سال گذشته ۲۸ درصد مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت نمی کردند که خوشبختانه این عدد کاهش داشته و به ۲۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مسعود خواجه وند» شب گذشته (چهارشنبه 11 خرداد) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: الگوی مصرف برق از خرداد تا شهریور ماه که ایام گرم سال هستند، 300 کیلو وات در ماه تعیین شده است و تمامی مشترکانی که این الگو را رعایت کنند تغییری در تعرفه برق نخواهند داشت.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: اگر مشترکان 50 کیلووات در ماه صرفه جویی داشته باشند مشمول قبوض رایگان می شوند و با توجه به اینکه قبوض برق به صورت ماهانه صادر می شود اگر مشترکان کاهش مصرف برق داشته باشند هزینه برق رایگان شده و از طریق پیامک هم به آنها اطلاع داده می شود.  

 

وی عنوان کرد: در سال گذشته 28 درصد مشترکان برق الگوی مصرف را رعایت نمی کردند که خوشبختانه این عدد کاهش داشته و به 25 درصد رسیده است.

 

خواجه وند تأکید کرد: کسانی که مشترکان پرمصرف برق هستند باید توجه داشته باشند که از یک و نیم تا 10 برابر قیمت خرید برق از نیروگاه ها را باید در تعرفه برق مصرفی پرداخت کنند.

 

وی اعلام کرد: پیک مصرف برق از ساعت 11 تا 17 است به طوری که 21 هزار مگاوات برق مصرفی استان مربوط به این ساعات می شود و این مصرف هم بیشتر به دستگاه های سرمایشی و روشنایی اختصاص دارد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: 19 درصد مشترکان ما در استان مشترک خانگی هستند از مشترکان می خواهیم با مدیریت مصرف، ضمن صرفه جویی و بهره مندی از قبوض رایگان از خاموشی های گسترده جلوگیری کنند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص ادارات هم در زمان کار باید 30 درصد و در ساعات غیر اداری هم باید 60 درصد کاهش مصرف برق داشته باشند که اگر این مهم رعایت نشود  در کنار اینکه ممکن است چند برابر بیشتر هزینه برق پرداخت کنند ممکن است برق مصرفی آنها هم قطع شود.

 

کد خبر 1181741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha