خراسان شمالی «زیر سایه خورشید» می رود

پانزدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید در آستانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همزمان با دهه کرامت از ۱۵ تا ۲۱ خردادماه جاری با میزبانی از کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک حرم رضوی در خراسان شمالی برگزار می شود.

«اصغر لنگری» مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: امسال پانزدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خادمان و حاملان پرچم متبرک حرم رضوی از 15 تا 21 خردادماه در تمام شهرستان های خراسان شمالی اجرایی می شود.

 

رابط کانون فرهنگی و هنری علامه امینی (ره) بجنورد با بیان اینکه پنج تن از خادمین حرم شریف رضوی در قالب کاروان خدام میهمان مردم استان خواهند بود، اظهارکرد: این کاروان متشکل از یک مبلغ، یک پرچمدار، مداح و خادم مسئول اجرای برنامه همراه با سرپرست کاروان خواهد بود.

 

لنگری اولین روز ورود کاروان خدام حرم رضوی را در شهرستان فاروج و در صبح روز یکشنبه ۱۵خرداد ماه اعلام کرد و گفت: روز دوشنبه ۱۶ خرداد هم مردم شهرستان راز و جرگلان به استقبال خادمان حرم رضوی می روند.

 

مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی بیان کرد: مردم شهرستان مانه و سملقان صبح روز سه شنبه ۱۷ خرداد از خادمان حرم استقبال کرده و پس از آن و در عصر همان روز کاروان خدام در شهرستان گرمه حضور می یابند.

 

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۸ خرداد عطر رضوی فضای شهرستان جاجرم را می آراید و شهرستان شیروان نیز در روز پنج شنبه ۱۹ خرداد میزبان پرچمداران رضوی خواهد شد.

 

رابط کانون فرهنگی و هنری علامه امینی (ره) بجنورد همچنین به میزبانی عاشقان حضرت امام رضا (علیه السلام) در شهرستان بجنورد اشاره کرد و گفت: جمعه ۲۰ خرداد مراسم جشن میلاد حضرت امام رئوف در بجنورد برگزار می شود.

 

وی اختتامیه برنامه ها و برگزاری جشن روز میلاد امام مهربانی ها را در شهرستان اسفراین در روز شنبه ۲۱ خرداد همزمان با ۱۱ ذی القعده و فرا رسیدن میلاد حضرت شمس الشموس اعلام کرد.

 

برگزاری مراسم عقد جوانان با حضور خدام رضوی، برپایی نشست های بصیرتی، تجلیل از خانواده های شهدا و عیادت از بیماران و برگزاری جشن های محوری ایام دهه کرامت، تجلیل از افتخارآفرینان و تلاشگران فرهنگ رضوی، دیدار با ائمه جمعه، بازدید از مددجویان زندانی و ... از اهم برنامه های این ایام با حضور خدام آستان قدس رضوی است.

 

 

کد خبر 1181743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha