دمای بالای ۴۵ درجه در انتظار گلستانی‌ها/ هشدار درباره آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و اراضی کشاورزی صادر شد

داداشی از فعالیت سامانه کم فشار و ماندگاری هوای گرم در استان گلستان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با فعالیت این سامانه در روزهای ابتدایی هفته آینده دمای هوا به بالای ۴۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

«نوربخش داداشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان گلستان اظهارکرد: از روز (شنبه ۱۴ خرداد) شاهد توسعه سامانه کم فشار و ماندگاری هوای گرم در استان خواهیم بود.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: برهمین اساس شاهد افزایش محسوس دمای هوا در استان خواهیم بود. پیش بینی ما حاکی است بیشینه دمایی در روزهای دوشنبه و سه شنبه به بالای ۴۵ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: در این مدت کاهش محسوس رطوبت نسبی و گاهی وزش باد گرم نسبتا شدید موقتی را شاهد خواهیم بود. از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه گاهی وزش باد نسبتا شدید به همراه گرد و خاک محلی پیش بینی می شود.

 

داداشی گفت: با فعالیت این سامانه افزایش پتانسیل آتش سوزی در مراتع، جنگل ها و زمین های کشاورزی استان را شاهد خواهیم بود و باید اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

 

وی توصیه کرد: با توجه به گرگای شدید هوا در روزهای آینده فعالان بخش طیور و گلخانه اقدام به تهویه مناسب و تنظیم دملی مرغداری ها و گلخانه ها کنند، همچنین مدیریت مصرف انرژی و اطمینان کامل از خاموش بودن آتش در جنگل ها و مراتع را در دستور کار قرار دهند.

 

کد خبر 1181754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha