افتتاح مرکز مهارت آموزی وتوانمندسازی زندانیان در زندان چابهار

اولین مرکز مهارت آموزی و توانمندسازی منطقه آزاد سراسر کشور در اداره زندان چابهار افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، در راستای اجرای اولویت های ده گانه ترسیمی رئیس سازمان زندان ها  و با هدف اشتغال و مهارت آموزی زندانیان مرد و زن سراسر کشور،  با مشارکت اداره زندان  چابهار و فنی و حرفه ای شهرستان ، اولین مرکز مهارت آموزی و توانمندسازی منطقه آزاد سراسر کشور با حضور حسین زاده معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، سپاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ، نصراله ابراهیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و هیئت همراه در اداره زندان چابهار افتتاح گردید.


 ملک جمشیدی رئیس زندان ضمن خیرمقدم گویی، در خصوص آموزش زندانیان گفت :  برای ورود به بازار کار باید دارای مهارت و حرفه کافی باشیم و این امر مستلزم آموزش های لازم است . با همکاری فنی و حرفه ای شهرستان می توانیم با آموزش به زندانیان علاقه مند در رشته های مختلف فنی و حرفه ای و صدورگواهی نامه آموزشی شرایط ورود زندانیان جهت اشتغال به بازار کار را تسهیل و فراهم نماییم.

 

 در ادامه معین الدین سعیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : متاسفانه یکی از مشکلات موجود در سراسر کشور، بیکاری است و برای رفع این بیکاری باید دستگاه های مختلف اداری بصورت جهادی باهم همکاری نمایند تا بتوانیم بیکاری را ریشه کن نماییم. استان سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان چابهار دارای پتانسیل خوبی برای جوانان در بخش های مختلف اشتغالزایی می باشد .

 

وی تصریح کرد :  امروز در بخش مهارت آموزی و اشتغال زندانیان شاهد اتفاقات خوبی بین سازمان منطقه آزاد، اداره زندان و فنی و حرفه ای چابهار هستیم و این نشان دهنده دغدغه مسئولین دلسوز این شهرستان می باشد

 

شایان ذکر است دراین مرکز از قسمتهای مختلف کارگاه فنی و حرفه ای از قبیل : فرهنگی و هنری، عینک سازی، خیاطی، صنایع دستی، سوزن دوزی بند نسوان بازدید بعمل آمد.

 

در پایان بازدید گرود سرود آل طاها اداره زندان سرود سلام فرمانده را اجرا نمودند که مورد استقبال  و تشویق بازدیدکنندگان قرار گرفت .

کد خبر 1181790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha