لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه

امام جمعه میناب با بیان این که محيط زيست بستری براي توسعه پايدار محسوب می شود و بدون حفاظت از آن ادامه زندگی بشر امكان پذير نیست، بر ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، حجت الاسلام والمسلمین « محسن ابراهیمی » در دیدار با مدیر کل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، مدیرکل زمین‌شناسی هرمزگان و جمعی از فعالان محیط زیست در میناب با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در حوزه حفظ آب و خاک و محیط زیست در میناب به تشریح توصیه های دین مبین اسلام پیرامون اهمیت حفاظت از محیط زیست پرداخت و اظهار داشت:تعامل انسان با طبیعت به شکل جدی در اسلام مورد توجه است.

 

وی با بیان این مطلب که همه انسان ها در قبال محیط زیست، طبیعت، جنگل و آب مسئول هستند و وظایفی بر عهده دارند، گفت:خداوند متعال طبیعت را به عنوان یک نعمت گرانبها در اختیار ما قرار داده و برای حفظ آن نیز توصیه هایی دارد که در قرآن کریم آمده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی در ادامه با اشاره به آیه هفت سوره کهف، اظهار داشت:بر اساس این آیه شریفه خداوند می فرماید:آنچه روی زمين است، زينت برای آن قرار داديم تا آنان را بيازماييم كه كدامشان بهتر و نيكوتر عمل می كنند.

 

امام جمعه میناب اضافه کرد:همان گونه که در روز قیامت از نعمت هایی که خداوند به انسان عطا کرده پرسش می شود از رفتار ما با محیط زیست نیز سئوال خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که هر چقدر دایره آگاهی ها و مشارکت های مردمی به حوزه حفاظت از محیط زیست نزدیک‌تر شود موفقیت های بیشتری حاصل می شود، گفت:به هر میزان نیز تخریبی در محیط زیست رخ دهد زندگی انسان هم دچار آسیب و چالش می شود.

 

ابراهیمی همچنین با اشاره به پیشینه میناب در حوزه منابع زیر زمینی آب به بحران آبی و تبعات آن طی چند سال اخیر در میناب پرداخت و گفت:فعالیت بخش‌های مردمی و تشکل های مردم‌نهاد در سال های اخیر را رصد کرده ام و در جریان مشکلات موجود و دغدغه مردم و دوستداران محیط زیست هستم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب محيط زيست را بستری مناسب برای توسعه پايدار دانست و با تاکید بر ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه، گفت:بدون حفاظت از محیط زیست و طبیعت ادامه زندگی برای بشر امكان پذير نیست.

 

وی اظهار داشت:تمام ابزار فرهنگی میناب برای آگاهی بخشی به مردم و مسئولان از طریق کارشناسان حوزه آب و خاک، پای کار است.

ابراهیمی بیان کرد:در زمینه بحرانی که در دشت میناب رخ داده و مردم با آن درگیر هستند کار گستر فرهنگی لازم است و در این راستا باید از متون دینی و توصیه های دین مبین اسلام و قران کریم بهره جست.

 

امام جمعه میناب تاکید کرد:علم و دین و عقل هر سه برای حفظ محیط زیست و آب و خاک و هوا هم داستان هستند.

 

در این دیدار رضا شهبازی مدیر کل دفتر مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، محسن جرجندی مدیرکل زمین‌شناسی هرمزگان و تعدادی از فعالان محیط زیست در میناب نیز مباحثی  پیرامون خطرات فرونشست در دشت میناب مطرح کردند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1181803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha