اجرای ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» در استان سمنان

ترحمی از برگزاری ویژه برنامه «زیر سایه خورشید» در استان سمنان خبردادوگفت: این برنامه با حضور گروه خادمان رضوی در استان اجرا خواهد شد.

«مجید ترحمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان، ضمن تبریک دهه کرامت از حضور کاروان‌های خدام حرم مطهر رضوی در استان سمنان از سیزدهم خرداد ماه به مناسبت دهه کرامت خبردادوگفت: درقالب جشن‌های زیر سایه خورشید یک گروه از خادمان رضوی به هشت شهرستان استان سمنان برای اجرای برنامه‌های مختلف سفرخواهند کرد.

 

مسئول شبکه جوانان رضوی استان سمنان گروه خادمان رضوی را شامل یک سرپرست، مداح، مبلغان و… عنوان کردوافزود: تبلیغ سبک و سیره حضرت امام رضا (ع) مهمترین محور برنامه زیر سایه خورشید در سراسر استان سمنان محسوب می‌شود.

 

وی اشاعه محبت اهل بیت (ع) از جمله دیگر موضوعاتی است که در این ویژه برنامه معنوی به آن تاکید شده است، بیان داشت: ترویج فرهنگ زیارت از راه دور موضوع محوری دیگر این رویداد معنوی است.

 

ترحمی با بیان اینکه این برنامه تنها به جشن‌های مرتبط با دهه کرامت نمی‌پردازد بلکه کمک به محرومان با همکاری گروه‌های جهادی و خیران نیز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: اهدای جهیزیه به دختران جوان و همچنین برپایی سفره‌های کرامت رضوی در کنار پویش نذر امام رضا (ع) و اطعام ساده محرومان از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی خواهد بود.

 

مسئول شبکه جوانان رضوی استان سمنان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با همکاری گروه‌های مختلف در هشت شهرستان استان در این ایام اظهارداشت: همزمانی ایام با نیمه خرداد باعث شده تا برنامه‌ها امسال کمی متفاوت‌تر نیز باشد و شاهد تنوع خوبی در آنها هستیم.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال و ضرورت توجه به کار جهادی امسال برنامه‌های دهه کرامت رنگ و بوی خاصی دارد، گفت: ترویج سنت و سیره حضرت رضا (ع)، ارتقا فرهنگ جهاد عالمانه و خستگی ناپذیر و همچنین ترسیم و ترویج مکتب تمدنی امام رضا (ع)، از اهداف اصلی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال است.

 

ترحمی شعار امسال  برای دهه کرامت را«همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» اعلام و تاکید کرد: زیارت و جهاد تبیین دو مقوله مهم و مورد تاکید در برنامه‌های سال جاری است.

 

وی گفت: مهمترین دلایل موفقیت این جشن ها به عنوان یکی از ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت تدابیر مناسب اتخاذ شده در برنامه ها توسط این نهاد و ارادت عموم افراد به ساحت حضرت رضا (ع) است.

کد خبر 1181866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha