دوره های توانمندسازی مربی حوزه قرآن، تفسیر، نماز و مهدویت برگزار می شود

معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: دوره های توانمندسازی در جهت تربیت مربی حوزه قرآن و تفسیر و نماز و مهدویت برگزار می شود.

منصور سرگزی در حاشیه برگزاری دوره توانمندسازی تبلیغی ائمه جماعات شاغل در مساجد و اماکن مذهبی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم در گفتگو با خبرگزاری شبستان  اظهار داشت: فلسفه برگزاری دوره انعقاد تفاهم نامه‌ای که ما بین ستاد اقامه نماز و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است که در اثر این تفاهم نامه در سه حوزه قرآن و مهدویت و نماز، دوره هایی برگزار می شود.

 


معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: در این سه حوزه روحانیون و مبلغین که در پارگان ها حضور دارند به طور خاص با معارف قرآن و مهدویت و نماز آشنا می شوند.

 

وی تصریح کرد:اولین دوره با موضوع نماز از روز دهم خرداد آغاز شد و عزیزان با مهارت های جذب نسل نو به نماز و پاسخ گویی به شبهات و شیوه های تبلیغ و اقتضائات این نسل آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

 

سرگزی بیان کرد: در افتتاح این دوره نیز استاد قرائتی پیرامون مهارت افزایی سخن گفتند و متعاقب این دوره ها در قم جلسات آموزشی نماز و خانواده و پاسخگویی به شبهات نوجوانان و نماز و معارف نماز و درست خوانی این فریضه با توجه به اینکه با سربازان و جوانان سر و کار دارند در این سه روز به صورت مشترک گفتگو می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: سعی شده در این دوره از مهارت ها و تجربیات موفق تبلیغی نیز استفاده شود، همچنین در بحث مهدویت نیز آشنایی با معارف و شبهه شناسی و جریان هایی که امروز در جهان وجود دارد مورد توجه است، در این راستا مهارت های پاسخگویی به شبهات و هجمه ها از مصادیق تحصصی این دوره است.

 

معاون فرهنگی و آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور گفت: در خصوص تفسیر نیز مهارت های بیان تفسیر و معارف با زبان های مختلف برای نوجوانان و جوانان در قالب دوره های کوتاه مدت و میان مدت تعریف شده است.

 

وی عنوان کرد: به طور مستمر تلاش می کنیم در پس این آموزش ها، تربیت مربی حوزه قرآن و تفسیر و نماز و مهدویت ایجاد شود و این دوره آموزشی طلیعه ای برای معارف با این سه حوزه مهم باشد.

کد خبر 1181880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha