جذب بیش از ۳۸ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی طی سال جاری

نوری گفت: امسال و از طریق برگزاری آزمون استخدامی ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم در قالب ماده ۲۸ جذب نهاد تعلیم و تربیت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، یوسف نوری ظهر امروز (12 خرداد) در جلسه شورای اداری همدان گفت: هزینه در حوزه تعلیم و تربیت در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است چراکه نقش آموزش و پرورش در عرصه های مختلف از جمله در تولید ملی دانش بنیان نیز بسیار چشمگیر و ارزشمند است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا وقتی در آموزش پرورش سرمایه گذاری نشود نتیجه ای در دانشگاه و عرصه تولید دانش بنیان حاصل نمی شود، اظهار داشت: اگر به دانش آموزان فرصت یادگیری داده شود به خوبی می توانند در جوامع دانش بنیان نقش آفرینی و مشارکت فعال داشته باشند.

 

وی همچنین به بازگشایی مدارس پس از مشکلات ناشی از همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در شیوع ویروس کرونا مدارس باید آخرین نقطه برای تعطیلی و اولین محل برای بازگشایی باشد.

 

وی بیان کرد: در بودجه امسال قدرت مانور بیشتر است، اما نتوانستیم به واسطه پرداخت حقوقها سرانه پرداخت کنیم، در حالیکه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه پرداخت کردیم.

 

نوری همچنین درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد: رتبه بندی معلمان هنوز وقت دارد و از ۳۱ شهریور آغاز شده و دولت و مجلس برای اجرای این طرح یکی شدند و این اطمینان خاطر را به معلمان می‌دهیم که طرح اجرا خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همت خوب دولت، مجلس و شورای نگهبان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: حکم اول این طرح ابتدا پنج هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک و نیم سال رسید.

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین به توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: در ساخت و سازها از محل سفرهای استانی دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌ای که داشتیم به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در بخش خیرین نیز اعتباراتی خوبی گذاشتیم که نوید موفقیت ها و انجام کارهای بزرگی را در این حوزه می دهد.

 

به گفته وی، روند سریع مهاجرت، رشد جمعیت، فرسودگی مدارس و دیگر موارد اجازه نمی‌دهد به درستی به ساخت و ساز و بهسازی فضاهای آموزشی بپردازیم هرچند در ۶ ماه گدشته پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در سفر دولت ۲ برابر شده و باید روش‌های دیگری نیز برای این موضوع طراحی شود.

 

نوری همچنین از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از طریق سازمان انرژی اتمی برای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی صلح‌آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و اظهار داشت: از هفته آینده با استفاده از برترین‌ پروفسوری جهان برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بین‌المللی صادر می‌شود.

 

وی در ادامه از تجهیز ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی مدارس و تکمیل آنها در سالتحصیلی جدید خبر داد و افزود: ۱۲ هزار مدرسه در سطح کشور به صورت کانکسی، خشتی و سنگی است که با کمک خیران در حال نوسازی آنها هستیم.

 

وی بر لزوم انجام فعالیتهای قرآنی و کارهای پرورشی در مدارس تاکید کرد و گفت: اجازه دهید دانش آموزان از سر کلاس درس به بیرون بروند و با فضای بیرون و محیط اطراف خود آشنا شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید نظام آموزشی را تربیتی کنیم، تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان حذف شده بود که از بتدای سالتحصیلی جدید برقرار می‌شود.

 

نوری یادآور شد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کرونا گرفتیم تا کلاسهای جبرانی در مجتمع های آموزشی و پرورشی برقرار شود که از دوشنبه آغاز خواهد شد.

 

نوری با بیان اینکه در سال های اخیر اقدام موثری برای جذب نیرو در آموزش و پرورش نشده است، تصریح کرد:چهار میلیون دانش آموز در کشور نیاز به کلاس درس دارند که با توجه به افزایش تراکم جمعیتی مدارس در چندسال اخیر، اقدام برای جذب معلم در آموزش و پرورش بسیار ضروری است که با همت دولت سیزدهم ۳۴ هزار و ۸۰۰ نیروی جدید استخدام و جذب این وزارتخانه شده اند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی بزرگترین و مهم‌ترین چالش این وزارتخانه است، گفت: امسال و از طریق برگزاری آزمون استخدامی ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم در قالب ماده ۲۸ جذب نهاد تعلیم و تربیت می‌شوند.

 

وی افزود: در بحث تامین نیروی انسانی، ۱۵ هزار دانشجوی سال آخر در دانشگاه فرهنگیان داریم که سال آخر کارورزی خود را در مدارس انجام می دهند و با یک اقدام هدفمند ۲۵ هزار نفر دانشجو نیز از این طریق جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

کد خبر 1181897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha