نظام جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین ثمرات و دستاوردهای انقلاب است

نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از بزرگ‌ترین ثمرات و دستاوردهای همان نهالی است که به دست امام راحل در پانزده خرداد ۱۳۴۲ کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بیانیه ای ضمن گرامیداشت 14 و 15 خرداد ماه آورده است، انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان بود که با عنایت خاص حضرت حق و به دست مبارک حماسه‌آفرین بزرگ قرن، خمینی کبیر اتفاق افتاد که هم‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

 

در این بیانیه آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از بزرگ‌ترین ثمرات و دستاوردهای همان نهالی است که به دست امام راحل در پانزده خرداد 1342 کاشته شد و در بیست و دوم بهمن 1357 به ثمر نشست تا عزت و شرافت و کرامت را برای بشریت به ارمغان آورد. در فرهنگ غنی انقلاب اسلامی و در حافظه تاریخی ملت شجاع، مؤمن و مبارز ایران اسلامی برای همیشه نیمه خرداد با نام و یاد خمینی کبیر آن  بزرگ‌مرد تاریخ‌ساز عجین گشته و پیوندی ناگسستنی و پر رمز و راز دارد .

 

این بیانیه می افزاید: چهاردهم خرداد، روز عروج ملکوتی آن پیرمراد سفر کرده و حدیث ماندگار عشق ملتی است که در پی تحقق آرمان‌های والای انسانی و اسلامی به خیابان‌ها ریخته و علیه حکام خودکامه و وابسته به غرب قیام کرده‌اند و این رمز ماندگاری مکتب خمینی کبیر است که امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از رحلت آن بزرگ‌مرد با شکستن تمامی حصارهای زمانی و مکانی، پیام انقلاب اسلامی را به آن سوی مرزهای ایران اسلامی و آزادگان جهان رسانده است.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این بیانیه از مردم ولایتمدار استان مرکزی دعوت مینماید در مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب شرکت کنند.

 

مراسم مذکور در شهر اراک از ساعت 11 صبح  چهاردهم خردادماه در مصلای بیت المقدس اراک با سخنرانی حضرت آیت الله محسن اراکی برگزار می‌شود و مراسم بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد نیز روز شنبه مورخ 14/3/1401همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد الزهرا شهر اراک با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرزایی رئیس شورای سیاست ائمه جمعه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

ضمنا مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از ساعت 10صبح روز شنبه مورخ14/3/1401 در محل بیت تاریخی ایشان در شهر خمین با سخنرانی حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده معزز ولی فقیه برگزار میگردد.

کد خبر 1181907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha