كودكان كار و خيابان از نظر سوء تغذيه مورد چكاب قرار می گيرند

غفاری زاده گفت: بر اساس تصويب آخرين جلسه ساماندهي كودكان كار و خيابان، مقرر شد كارشناس بهداشت غذايي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در محل غربال كودكان كار و خيابان، مستقر و آنها را از نظر سوء تغذيه و حمايت‌هاي غذايي لازم، مورد ارزبايي قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد غفاري‌ زاده» در جلسه كميته ساماندهی كودكان كار و خيابان گفت: بر اساس تصويب آخرين جلسه ساماندهي كودكان كار و خيابان، مقرر شد كارشناس بهداشت غذايي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در محل غربال كودكان كار و خيابان، مستقر و آنها را از نظر سوء تغذيه و حمايت‌هاي غذايي لازم، مورد ارزبايي قرار دهد.

 

مسئول دفتر آسيب ‌ديدگان اجتماعی بهزيستی خراسان رضوی افزود:قرار شد كميته امداد امام خميني، كودكان و خانواده‌هاي معرفي شده از سوي بهزيستي استان را مورد حمايت مالي و اجتماعي قرار دهد همچنین تا كنون ۴۰۰ خانواده‌ي اتباع و ۱۵۰ خانواده‌ي ايراني براي دريافت خدمات حمايتي به اين نهاد معرفي شده‌اند.

 

غفاری زاده همچنين تأكيد كرد: اداره كل ورزش و جوانان، مطابق آيين‌نامه‌ي ساماندهي، موظف است ابزارها و امكانات ورزشي را در مراكز نگهداري كودكان و مراكز آسيب‌ديدگان اجتماعي، مستقر كند و دادستاني براي اجراي اين وظيفه، يك هفته براي ورزش و جوانان استان مهلت تعيين كرد.

 

وی گفت: در اين جلسه دو موضوع مرتبط با شهرداري مشهد نيز مطرح شد كه در مجموع بار مالي آن حدود ۲ ميليارد تومان مي‌باشد، يكي از اين موضوعات، احداث يك زمين ورزشي فوتسال در محل مركز نگهداري كودكان خياباني صدف بود كه مقرر بود سال گذشته تأسيس شود و هزينه آن ۱۶۰ ميليون تومان برآورد شده بود اما با توجه به افزايش هزينه‌ها، در حال حاضر با اين مبلغ قابل انجام نيست و برآورد بهزيستي ۵۰۰ ميليون تومان مي‌باشد كه در اين جلسه قرار شد تفاهم‌نامه‌ي جديدي با اين مبلغ با شهرداري منعقد شود و امسال اين پروژه عملياتي شود.

 

مسئول دفتر آسيب ‌ديدگان اجتماعي بهزيستي خراسان رضوي گفت: همچنين قرار بود شهرداري براي نگهداري و بازتواني كودكان كار، از نظر فضا و تجهيزات مبلغ ۱.۵ ميليارد تومان براي تجهيزات مركز ساماندهي كودكان كار و خيابان اختصاص دهد كه اين كمك محقق نشده و مقرر شد جلسه مشتركي با حضور معاون دادستان، بهزيستي و شهرداري مشهد برگزار شود و ترتيبات اجرايي اين اعتبار، مشخص و ابلاغ گردد.

 

غفاری زاده همچنين از تعهد شهرداري براي آماده‌سازي و در اختيار دادن چهار دستگاه ون دوستدار كودك براي طرح ساماندهي اقدامات لازم را انجام دهد كه مقرر شد هر چه سريع‌تر نسبت به اين موضوع اقدام كند.

 

وی همچنين تعهدات آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشكي، فني و حرفه‌اي، بيمه‌ها و بهزيستي مورد بررسي قرار گرفت و تعهدات قابل اجرا در سال جاري به اين دستگاه‌ها ابلاغ شد.

 

مسئول دفتر آسيب ‌ديدگان اجتماعي بهزيستي خراسان رضوي ضمن قدرداني از حضور معاون دادستان در امور صغار و آسيب‌ديدگان اجتماعي در اين جلسات گفت: با كمك دستگاه قضايي، اين طرح به خوبي پيش مي‌رود و در مسير توانمندسازي كودكان كار و خانواده‌هايشان به نتايج بسيار خوبي دست يافته‌ايم.

کد خبر 1181922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha