پس از پایان عملیات جست و جو و آواربرداری برای مابقی ساختمان تصمیم گیری می شود

خلیلیان با بیان اینکه پس از پایان عملیات جست و جو در خصوص باقی مانده سازه متروپل تصمیم گیری خواهد شد گفت: این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پائین است تا به ساختمان های اطراف خسارتی وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «صادق خلیلیان» ظهر امروز (پنج شنبه ۱۲ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون در فاز دوم عملیات آوار برداری ساختمان متروپل و مراحل پایانی آن هستیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در فاز اول بحث امداد و نجات انجام شد افزود: در چهار روز اول این عملیات با سرعت اجرایی شد و در این زمینه ۳۷ مصدوم طی عملیات های مختلف از زیر آوار خارج شدند.

 

وی فاز دوم عملیات را مربوط به آواربرداری همراه با جست‌وجوی پیکرهای احتمالی زیر آوار دانست و تصریح کرد: اکنون در انتهای این مرحله قرار داریم و بر اساس آخرین آمار متاسفانه تاکنون ۳۷ نفر از شهروندان در حادثه متروپل جان خود را از دست داده‌اند.

 

خلیلیان از صدور جواز کفن و دفن ۳۳ نفر از جانباختگان این حادثه خبر داد و اضافه کرد: باقی مانده این تعداد اعضای بدن هستند که جهت شناسایی و احراز هویت به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند تا با آزمایشات ژنتیکی هویت آن ها مشخص شود.

 

وی به بقایای ساختمان متروپل اشاره کرد و ادامه داد: پس اظهار نظر فنی تیم های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی درباره این سازه عنوان شد که متروپل پایداری لازم را ندارد.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: پس از پایان عملیات جست‌وجو در خصوص باقی مانده سازه متروپل تصمیم گیری خواهد شد؛ این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پائین است تا به ساختمان های اطراف خسارتی وارد نشود.

 

وی با بیان اینکه امروز تلاش خواهیم کرد مرحله دوم عملیات آواربرداری و جست و جو به پایان برسد ابراز کرد: پس از آن نیز نحوه رفتار با باقی سازه و در خصوص چگونگی مدیریت آن تصمیم گیری می شود.

 

خلیلیان همچنین به پیامدهای اجتماعی این حادثه اشاره کرد و گفت: کسانی که ۲۰ تا ۳۰ درصد از این ساختمان را خریداری کرده‌اند و دچار ضرر و زیان شده‌اند و همچنین ساختمان ها و فروشگاه های اطراف که در حال حاضر ایمن نیستند باید مورد رسیدگی قرار بگیرند.

 

وی اذعان کرد: کارگرانی که در پروژه‌های مربوط به مالک ساختمان کار می‌کردند و پرداخت خسارت افراد حادثه دیده و دیه فوت‌شدگان را داریم که در حال هماهنگی با دادستان هستیم و دفتر رسیدگی به شکایات برای این کار راه‌اندازی شده است.

 

خلیلیان در پایان یاد آور شد: اهالی که امکان سکونت در اطراف ساختمان را ندارند باید به فرمانداری مراجعه کنند.

 

کد خبر 1181937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha