امیدآفرینی می تواند در ارتقاء آموزش و افزایش اثرپذیری علوم پزشکی موثر باشد

خواجوی راد گفت:امام خمینی(ره) تاکید ویژه بر آموزش و تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های قرآنی دارند و چیزی که می‌تواند در مسیر رفع بحران، ارتقاء حوزه آموزش و افزایش اثرپذیری علوم پزشکی موثر باشد هم ‌افزایی امیدآفرینی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ابوالفضل خواجوی ‌راد» در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره شهید مطهری در کلان منطقه ۹ آمایشی کشور، تصریح کرد: جشنواره پانزدهم با شعار ارتقاء کیفیت و بهره‌وری آموزش برگزار شد و در سال‌های این رویداد به مبحث تحول در حوزه آموزش پرداخته شد و امسال با شعار عدالت و تعالی در حوزه آموزش پزشکی برگزار شد.

 

دبیر پانزدهمین جشنواره شهید مطهری در کلان منطقه ۹ آمایشی کشور بیان کرد: امام خمینی(ره) تاکید ویژه بر آموزش و تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های قرآنی دارند و چیزی که می‌تواند در مسیر رفع بحران، ارتقاء حوزه آموزش و افزایش اثرپذیری علوم پزشکی موثر باشد هم‌افزایی امیدآفرینی بوده است.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در مبانی و ارزش‌های بنیادین نقشه جامع علمی کشور به موضوعات بسیار مهمی همچون علم هدایتگر، دستیابی همگانی، آزاداندیشی، تکریم علم و عالم، علم کمال آفرین، تعامل فعال و الهام بخش، اخلاق محوری و غیره اشاره شده است، تاکید کرد: در تلاش هستیم تا حوزه بین‌المللی سازی آموزش پیشرفت‌های رو به جلویی داشته باشیم.

 

خواجوی ‌راد اضافه کرد: پاسخگویی اجتماعی، آموزش‌های نوین و به‌روز، تربیت نیروی متخصص، اخلاق حرفه‌ای و خدمتگزاری موثر در حوزه تخصصی از جمله مهمترین اولویت‌ها بوده است، در خصوص موضوع مرجعیت علمی کارهای خوبی انجام شده، اما کافی نیست و در کارگروه‌های تخصصی آموزشی جشنواره پانزدهم به تک‌تک موضوعات حوزه آموزش به‌صورت تخصصی پرداخته شد.

 

وی ادامه داد: تدوین سند کلان منطقه، تشکیل کارگروه شفافیت‌ها و تشکیل کمیسیون همگرایی از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته در کلان منطقه ۹ آمایشی کشور از ۹ ماه گذشته بوده است و در همین بازه زمانی کارهای شاخص زیادی انجام شده است.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه نیازمند استقلال بیشتر در کلان منطقه ۹ آمایشی کشور هستیم، گفت: همچنین چالش‌های کمبود اعتبارات در حوزه آموزش را هم داریم و در این خصوص نیز نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستیم.

 

خواجوی راد افزود: از اقدامات شاخص یک سال اخیر می‌توان به توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مداوم و مجازی، ارتقاء آموزش‌های حضوری و مجازی و توسعه فعالیت‌های آموزشی در آموزش‌های تئوری و عملی اشاره کرد و معتقدیم اگر اعتبارات و تنخواه ویژه‌ای در بحث آموزش مداوم اختصاص یابد می‌توانیم تا ۳ برابر میزان فعلی آورده و اثرپذیری داشته باشیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین از مهمترین اقدام پیش رو هم می‌توان به مواردی همچون توسعه زیرساخت‌ها، راه‌اندازی شبکه تعاملی و توسعه یابی EDC، راه‌اندازی سامانه آموزش دانشگاه، راه‌اندازی سامانه وب سایت آموزش بالین، توسعه بیش از پیش آموزش مجازی و حرکت به سمت دانشکده مجازی در این عرصه، ایجاد باشگاه المپیاد آموزش، ارتباط موثرتر با دفاتر و گروه‌ها، توسعه فعالیت‌های مرکز مهارت‌های بالینی، توسعه ارتباطات با شرکت‌های دانش بنیان، متمرکز کردن ورودی‌ها، شفافیت در صلاحیت‌ها و توسعه ارتباطات بین‌الملل اشاره کرد.

کد خبر 1181938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha