امام خمینی(ره) نخستین مجاهد عرصه جهاد تبیین بود

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود، گفت: امام(ره) در مقابل تحریف دین ایستاد و اولین مجاهد در عرصه جهاد تبیین بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در گیلان که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه دین در ساحت فردی و اجتماعی، اخلاقی و عیقدتی، سیاسی و فرهنگی برنامه دارد، گفت: دین آمده تا یک زندگی بر اساس یک معنا به انسان‌ها تعلیم دهد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همه انبیای الهی آمدند تا دین را در ساحت‌های مختلف به مردم نشان دهند، افزود: جایگاه دین، یک جایگاه جامع است و در طول تاریخ عده‌ای به دنبال تحریف آن برآمدند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان وقتی دیدند که نمی‌توانند با دین معارضه کنند لذا به تحریف آن پرداختند، تصریح کرد: عده‌ای از روشنفکران گفتند که دین نباید در عرصه سیاست حضور داشته باشد و جایگاه و رسالت دین، تشکیل حکومت نیست.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عده‌ای نیز تنها به جنبه رحمت دین پرداختند و اینگونه القا کردند که باید دنبال صلح مطلق بود، تاکید کرد: این یک انحراف است که بگوییم هر کسی با هر شکلی در دنیا حکومت می‌کند حتی اسرائیل را باید بپذیریم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز ثروت های ملت‌های مسلمان در اختیار استکبار قرار گرفته است، افزود: اسلام دین رحمت است اما در جای خود، مدیریت پیامبر بر اساس رحمت بنا نهاده شده است، اما این به معنای این نیست که در برابر زورگویان و خودکامگان و کشورگشایان، کوتاه بیاییم.

 

وی با اشاره به اینکه عده ای نسبت خشونت به دین اسلام وارد کرده‌اند، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) را قدرت طلب، جنگجو و ... معرفی می کنند که تحریف زیادی است. هر کدام یک لبه تیغ برای بریدن حقیقت اسلام است.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه وقتی دین به دست اشرار سپرده شود، اشرار از دین به عنوان ابزاری برای حفظ قدرت استفاده می‌کنند، تاکید کرد: این در حالی است که باید از دین برای هدایت مردم و اصلاح فرد و جامعه استفاده شود.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه امویان و عباسیان با شعار «ما مجبوریم ظلم کنیم و شما مجبورید ظلم را بپذیرید» تحریف جدیدی در دین ایجاد کردند، افزود: معرفی دین به شکل سکولاری دیگر تحریف نسبت به دین بود؛ این نگاه حداقلی نسبت به دین، محدود کردن دین و تحریف آن است.

 

وی با اشاره به اینکه در احکام دینی و فقه اسلام و اهل بیت(ع)، جامع‌ترین احکام را در حوزه فردی و اجتماعی داریم، خاطرنشان کرد: نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و ... باید در اجتماع تاثیرگذاشته و جامعه را اصلاح کند.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه دشمنان دین اسلام، تمام تلاش را کردند که این ابعاد دین را مغفول نگه داشته و از بین ببرند، افزود: برای پیاده‌سازی امنیت به معنای جامع، باید ایمان به معنای واقعی و جامع کلمه در جامعه وجود داشته باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود، افزود: امام(ره) در مقابل تحریف دین ایستاد و اولین مجاهد در عرصه جهاد تبیین بود.

 

وی با بیان اینکه اسلام یک پدیده است و باید حکومت بستر ساز داشته باشد، تصریح کرد: معلم این امر، امام خمینی(ره) بود.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در حادثه آبادان، مقصران باید به اشد مجازات محاکمه شوند، ولی نباید به پای نظام نباید نوشته شود، افزود: اگر کسی در نظام اسلامی، اختلاسی می ‌کند نیز نباید به پای نظام و آرمان‌های نظام نوشته شود.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه باید در مقابل هر کسی که از قدرت سوء استفاده می‌کند، ایستاد، تصریح کرد: دشمن از کوچک‌ترین سوژه برای مأیوس کردن مردم استفاده می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه مراکز دینی مثل مساجد باید مجاهدانه در جهاد فرهنگی تلاش کنند، تصریح کرد: یک امام جماعت باید 5، 6 ساعت در مسجد حضور پیدا کند تا بتواند معارف و معالم دینی و گفتمان انقلاب را به درستی تدریس و تبیین کند.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مرحوم احسانبخش، در دوره خدمتش تلاش می‌کرد تا معضلات و مشکلات را شناسایی و حل کند، اظهار کرد:‌ آن مرحوم در ایام دفاع مقدس با ارتباطی که داشت، یک هزار کامیون را از گیلان به جبهه‌ها قرستاد و گیلان جزء استان‌های اولی بود که اینچنین از جبهه‌ها پشتیبانی کرد.

کد خبر 1181947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha