لزوم ارتباط تنگاتنگ هیئت های اندیشه ورز با مراکز نخبگانی/ایده های جوانان را در مسائل اجرایی به کار بگیریم

زاهدی با تاکید بر لزوم ارتباط تنگاتنگ هیئت های اندیشه ورز با مراکز نخبگانی گفت: ایده های خوب را در قالب اجرایی ببریم و به جوانان بها بدهیم و همه جوانان را درگیر این موضوع کنیم تا تراوش های فکری و ذهنی آنها به جای مسائل انحرافی به این سمت بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی زاهدی، پنجشنبه(۱۲ خرداد) در مراسم معارفه رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان اندیشه ورزی را دارای دو بُعد دانست که یک بعد کلان و خرد دارد که بعد کلان از بعد خرد آن با اهمیت تر است.

 


 

وی ادامه داد: اگر انقلاب های دنیا را نگاه کنیم که در بلوک شرق و کشورهایی که مباحث ایدئولوژیک جریان کمونیست و مارکسیست را دنبال می کردند و یا در مباحثی که چند سال قبل در برخی از کشورهای اسلامی رخ داد یا حتی در الجزایر و جاهای دیگر، یک کالبد شکافی نشان می دهد آنهایی که از آرمان های هویتی انقلابی خود عدول کردند زود با شکست مواجه شدند و راهشان از مسیری که طراحی کرده بودند جدا شد.

 

 

 

زاهدی افزود: هیئت های اندیشه ورز در بعد کلان یک مسئولیت بسیار سنگینی دارند و آن تبیین هویت انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب است و این باید تبدیل به گفتمان عمومی شود نه تنها در مباحث اداری و ... که فراتر از آن باید در جامعه و به خصوص قشر جوان ما زیرا اگر نتوانیم درست هویت انقلاب را برای نسل جوان با شیوه‌های مخصوص به خود تبیین کنیم، مطمئناً در حوزه های خرد هم در درازمدت اثر خود را نخواهد گذاشت و انقلاب ممکن است از مسیر خود دور شود.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان سربازان انقلاب وظیفه سنگینی داریم و رویکرد ما تبیینی و ایده پردازی برای آرمان های انقلاب است؛ تصریح کرد: گاهی اوقات فضای مجازی توسط معاندان آنچنان از انقلاب به بدی یاد می کنند که در ذهن جوانان ما ایجاد شبهه می‌کند.

 


 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث کلان هویتی انقلاب باید روی گفتمان و آرمان های انقلاب و امامین انقلاب کار کنیم و در این زمینه بیش از موارد خرد کار شود.

 

 

 

وی مباحث مهم بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی و مهدویت را مورد توجه قرار داد و افزود:  این تمدن نوین چه می خواهد به ما بگوید؟ جوانی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند تصوری که باید از این تمدن داشته باشد چگونه است؟ و...لذا  وظیفه هیئت های اندیشه ورز روشنگری و هدایت نسل جوان است.

 

 

 

زاهدی با افزودن این مطلب که پیشرانی بسیج در اندیشه ورزی باعث افتخار است؛ گفت: اندیشه ورزی در حوزه خرد مسائل استان و منطقه و شهرستان و ادارات و ...است که رویکرد دیگری دارد؛ اظهار کرد: این مسئله؛ شناخت دقیق چالش ها و توانمندی ها و بهره وری و بهره مندی بهینه از این فرصت ها و توانمندی ها و ارائه راهکارها ایده پردازی برای چگونگی استفاه از ظرفیت ها است.

 

 

 

وی فراخوان ایده پردازی و اهدای جایزه را کمک کننده دانست و بیان کرد: خود ما مرکز ثبت ایده ایجاد کنیم و به ایده های خوب جوانان جایزه بدهیم و ایده های خوب را در قالب اجرایی ببریم و به جوانان بها بدهیم و همه جوانان را درگیر این موضوع کنیم تا تراوش های فکری و ذهنی آنها به جای اینکه به سمت و سوی مسائل انحرافی در فضای مجازی برود به این سمت بیاید.

 

 

 

زاهدی تاکید کرد: این بهادادن به جوانان و ایده های آنها بسیار خوب است و باید کاری کنیم جریانات جوانان استارت آپی را زیاد کنیم و هیئت های اندیشه ورز حتماً باید ارتباط تنگاتنگی با مراکز نخبگی درون و برون استانی داشته باشند تا تحرکی به این هیئت بدهیم و استان کرمان الگویی برای کشور شود.

کد خبر 1181951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha