مبلغان به شیوه‌های مختلف تبلیغ و تبیین مجهز شوند

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: مبلغان باید به تناسب پیشرفت‌های علمی، به شیوه‌های مختلف و متنوع تبلیغ و تبیین تجهیز شوند و از ظرفیت رسانه‌ها نیز استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «حسینعلی رضازاده» امروز(پنجشنبه، ۱۲ خرداد) در دومین نشست رهبران نهضت تبلیغ« نقش مبلغین و مبلغات در جهاد تبیین» که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: توسعه مبلغین در اقشار مختلف مدنظر سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه نهضت تبلیغ دین و انقلاب و نشرخوبی‌ها در اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی است، افزود: افرادی که در این راستا می‌خواهند وارد میدان عمل شده یا می‌خواهند وارد شوند باید به آنان کمک کنم تا آنان در جهت تبلیغ دین و انقلاب و نشر خوبی‌ها گام بردارند.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه شیوه‌های تبلیغ در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است، تصریح‌کرد: فضای مجازی بهترین فرصت برای تبلیغ دین و انقلاب و نشر خوبی‌هاست و باید خودمان را به سواد رسانه مجهز کنیم.

 

حجت‌الاسلام رضازاده روحانیون را سربازان دین اسلام دانست و خاطرنشان‌کرد: مبلغان باید به تناسب پیشرفت‌های علمی، به شیوه‌های مختلف و متنوع تبلیغ و تبیین تجهیز شوند و از ظرفیت رسانه‌ها نیز استفاده کنند.

 

وی با بیان‌اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال توسعه مخاطبان خود است، اضافه‌‎کرد: امروزه در حوزه رسانه و ارتباطات، هر فرد یا جریانی بیشترین مخاطب را داشته باشد، تاثیرگذارتر است بنابراین نباید از تلاش برای جلب و جذب مخاطبان بیشتر غافل باشیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه در رابطه با استقرار روحانیون در روستاهای شهرستان مشکل داریم، افزود: احداث خانه‌های عالم در روستاها یک ضرورت است و در این راستا خواستار حمایت‌های مسئولان هستیم.

 

حجت‌الاسلام رضازاده در پایان از روحانیون خواست در سامانه شمع ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

 

*تدریس بیش از ۱۰۰ رشته تخصصی در حوزه علمیه

حجت‌الاسلام«جبرئیل ملکی» نیز در این نشست به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: وظیفه ما روحانیون است که مردم را با معارف قرآنی و دینی آشنا کنیم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا از آغاز ثبت‌نام در حوزه علمیه این شهرستان خبر داد و تصریح‌کرد: تحصیل در حوزه رایگان است و علاقمندان برای تحصیل می‌توانند با داشتن مدرک تحصیلی هشتم به حوزه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

وی با بیان‌اینکه در آستارا حوزه علمیه خواهران نیز تاسیس شده است، تصریح‌کرد: خواهران نیز می‌توانند با ثبت‌نام در حوزه علیمه خواهران تحصیل کنند.

 

حجت‌الاسلام ملکی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا دارای ۹۹ مسجد است، گفت: بیشتر این مساجد بدون روحانی است.

 

 

کد خبر 1181958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha