نصب امکانات سرمایشی مورد نیاز برای موکب های خراسان جنوبی

جوینده گفت: با توجه به گرمای هوا در عراق نیازمند ۲۰۰ دستگاه پنکه مه پاش، سه دستگاه یخساز بزرگ و سه دستگاه فریزر بزرگ هستیم که امید است با کمک خیرین و مردم تامین مالی و تهیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوبنده» عصر امروز(12 خرداد) در جلسه ستاد اربعین خراسان جنوبی به بیان اینکه امسال برای حدود 100 هزار زائر در موکب های خراسان جنوبی در شهر کاظمین امکانات استراحت و غذا و آب باید فراهم شود، اظهار کرد: اربعین 1401 با توجه به حجم گسترده زائران از ایران، باید امکانات گسترده تری در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: تمامی موکب های اربعین در شهر مقدس کاظمین که خراسان جنوبی معین آن است، به صورت مردمی و توسط خود مردم اداره می شوند لذا در بخش تغذیه و تامین این موارد مشکل خاصی نخواهد بود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: با توجه به گرمای هوا در عراق نیازمند 200 دستگاه پنکه مه پاش، سه دستگاه یخساز بزرگ و سه دستگاه فریزر بزرگ هستیم که امید است با کمک خیرین و مردم تامین مالی و تهیه شود.

 

جوینده با بیان اینکه در بخش تغذیه موکب‌ها به حد انتظار امکانات معمولاً از سوی مردم جمع‌آوری می کنند، گفت: برای کاهش عطش مردم، ۱۵۰ متر در طول مسیر با عرض ۳۰ متر را طور گلخانه‌ای حصار خواهیم کشید.

 

وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیزات سرمایشی امسال در موکب های خراسان جنوبی در اربعین نیاز است، گفت: لوله‌کشی آب بهداشتی داخل حرم امامین جوادین به داخل مواکب در حال انجام است و لذا محل استقرار خراسان‌جنوبی از آب پایدار داخل حرم مطهر بهره‌مند خواهد بود و همچنین به دلیل هم‌جواری با حرم مطهر امامین جوادین از برق مطمئن نیز برخوردار خواهیم بود.

 

همچنین حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه جریان اربعین شبیه پیروزی انقلاب بلکه فراتر از آن است، گفت: امام حسین(علیه السلام) خون خود را در راه خدا تقدیم کرد تا بشر را از سرگردانی و جهالت نجات دهد.

 

وی با بیان اینکه جریان اربعین زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌کند، گفت: اربعین رزمایش بزرگ پیروان مکتب اسلام ناب است.

 

 

 

کد خبر 1182028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha