هنوز معضل دریاچه ارومیه حل نشده است

آل هاشم گفت: با وجود اینکه در گذشته اعلام کردند مشکلات دریاچه ارومیه حل شده است اما در عمل چنین نبوده است و هرچند گذشته ها نیز تلاش کردند، اکنون نیاز به تلاش بیشتراحساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امشب در جلسه شورای اداری استان با حضور ریاست جمهوری، افزود: با وجود اینکه حذف ارز ترجیحی برکات مختلفی برای اقتصاد کشور از جمله حذف سودجوئی قاچاقچیان و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و ممانعت از پایمال شدن حق و حقوق مردم داشته است اما باید توجه داشت برخلاف وعده دولت مبنی بر افزایش قیمت چهار قلم، امروز شاهد تغییرات زیاد قیمتی در انواع کالاها و اقلام مصرفی مردم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم به خصوص اقشار کم بضاعت از گرانی ها ناله دارند و در عذاب هستند که باید دست اندرکاران دولتی فکری عاجل در این زمینه بکنند.

آل هاشم خواستار توجه ویژه دولت به موضوع مهم دریاچه ارومیه شد و ادامه داد: باید توجه داشت که تداوم و تشدید طوفان های نمکی  نه تنها آذربایجان شرقی که آذربایجان غربی و حتی ساکنان استان زنجان را به شدت تهدید می کند و اگر روند کنونی تداوم یابد، تخلیه تعدادی از شهرها دور از ذهن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در گذشته اعلام کردند مشکلات دریاچه ارومیه حل شده است اما در عمل چنین نبوده است و هرچند گذشته ها نیز تلاش کردند، اکنون نیاز به تلاش بیشتر از سوی دولت احساس شده و البته ضرورت دارد.

آل هاشم تامین آب شرب تبریز از رود ارس، تسریع در بهره برداری  از خط اهن جلفا به چشم ثریا، تامین خوراک کارخانجات آلومینیا و معادن نفیلین سینیت و نیز توجه ویژه به مراکز دینی و فرهنگی از جمله حوزه های علمیه که در پیشنهادات استانی جای انها خالی است، را از جمله مطالبات مردم آذربایجان شرقی از دولت سیزدهم بیان کرد.

وی بر اهمیت لجستیکی آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: ایجاد خطوط ریلی در این استان می تواند موجب رونق و گسترش توریسم درمانی و فرهنگی و نیز توسعه صنعت گردشگری با وجود طبیعت بکر  استان خواهد شد که در نتیجه اقتصاد ایران و منطقه را متحول می کند.

امام جمعه تبریز یادآور شد: برای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی باید انگیزه های لازم و کافی در بین مدیران و دست اندرکاران دولتی ایجاد شود.

کد خبر 1182079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha