دشمنان می خواهند ابعاد مکتب امام (ره) ناشناخته بماند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: دشمنان با استفاده از قدرت و رسانه سعی دارند با تحریف، ابعاد این مکتب برای مردم جهان به ویژه برای جوانان امروز که امام راحل را ندیده اند، ناشناخته بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۴ خرداد ماه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵رخرداد در مسجد جامع شهر جیرفت برگزار شد.

 
حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، گفت: آنچه که امروز از ایشان به یادگار مانده در قالب سیره، سخنان، احکام، نامه ها، انتصاباتی است که داشته و همچنین مجموعه گرانقدر و گرانسنگ وصیت نامه الهی و سیاسی ایشان است.
 
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: آثار مکتوب و گفتاری امام (ره) مکتب به یادگار گذاشته شده از ایشان است.
 
وی خاطرنشان کرد: قرنی که گذشت را می توان قرن امام خمینی (ره) نامید چرا که نظریه غالب و مورد توجه در این قرن در سطح جهان، مکتب ایشان بود.
 
حجت الاسلام تارم اظهار کرد: دشمنان با استفاده از قدرت و رسانه سعی دارند با تحریف، ابعاد این مکتب برای مردم جهان به ویژه برای جوانان امروز که امام راحل را ندیده اند، ناشناخته بماند.
 
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: دشمنان با تمام قدرت می خواهند مردم با این سبک زندگی سعادتمند آشنا نشوند زیرا یکی از اصول مکتب امام (ره) استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و استقلال است و این برای استکبار که خصیصه اصلی آنها چپاول و غارت گری است، خوشایند نمی باشد‌.
 
وی با بیان این مطلب که مکتب امام راحل دارای ابعاد جامع و کاملی است، عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این مکتب همراه با عدالت، معنویت و عقلانیت است و باید به جهانیان معرفی شود.
 
حجت الاسلام تارم ادامه داد: دشمنان شاید بتوانند روند گسترش مکتب امام خمینی (ره) را آهسته کنند اما نمی توانند این مکتب را خاموش کنند.
 
امام جمعه با بیان این مطلب که یکی از ضربه های فتنه ۸۸ بر پیکره بیداری اسلامی بود، اضافه کرد: بیداری اسلامی که با اقتدا به مکتب امام (ره) در حال اوج بود و کشورهای آزادی خواه یکی پس از دیگری در حال پیوستن آن بودند گر چه این فتنه آنها را دلسرد کرد اما به فضل الهی مکتب امام در حال گسترش است.
 
 
وی از شاخصه ها و اصول مکتب امام راحل را مقاومت دانست و افزود: مقام معظم رهبری شاگرد مکتب، مبین، مفسر و رهرو واقعی امام خمینی (ره) است که روح امید، پایداری و استقامت را در دل مظلومین جهان و نیروهای مومن و انقلابی زنده می کند.
 
حجت الاسلام تارم با تاکید بر این که فقیه واقعی آن کسی است که مردم را از رحمت خدا ناامید نکند، عنوان کرد: این مکتب و انقلاب ادامه دارد و عاقبت به دست صاحب اصلی آن که امام زمان (عج) است، می رسد.
 
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: اگر خواص جامعه به وظیفه خود در قبال مکتب امام (ره)، انقلاب و ولایت انجام عمل نکنند شاید خللی ایجاد شود اما به فرموده امام خمینی (ره) این انقلاب به دست صاحب اصلی آن می رسد.
 
وی با اشاره به رونمایی از مرکز موشکی زیر زمینی ایران، بیان کرد: این مرکز گوشه ای از اقتدار ایران اسلامی است و این مراکز در کنار قدرت الهی فرزندان ایران اسلامی دشمنان را نابود می کنند.
 
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: ایران به برکت جوانان متخصص پیرو امامین انقلاب که از جنگیدن و کشته شدن ترس و واهمه ای ندارند، قوی است.
 
امام جمعه جیرفت یادآور شد: سردار شهید سلیمانی همواره به هر صاحب دلی می رسید می خواستند که برای رسیدن به شهادت برای او دعا کند.
 
وی ادامه داد: شهدا فقط بر خدا توکل کردند و هر کس به خدا توکل کند و چشم به غرب و آمریکا نداشته باشد، خدا به او وعده پیروزی می دهد.
 
حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که این مردم انقلابی، انسان های با تقوایی هستند و پیروزی از آنها است، عنوان کرد: ما باید وظیفه و نقش خودمان در عمل به وصیت نامه، سخنان، سیره و مکتب امام راحل را انجام دهیم.
کد خبر 1182154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha