آموزش و پرورش و صدا و سیما  ابعاد گوناگون قیام ۱۵خرداد را  برای مخاطبین خود تبیین کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزش و پرورش و صدا و سیما از ابعاد گوناگون قیام ۱۵خرداد برای مخاطبین بهره گیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام مجتبی مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه آثار و اسناد تاریخی و سیاسی قیام ۱۵ خرداد ورامین که در محل حسینیه بنی فاطمه این شهرستان برپا شده بود، گفت: امام راحل اهل توکل بود و مانند دستورات الهی توکلش بر خدای متعال بود چون می دانست در این عقیده محکم شکست معنا ندارد.


وی افزود: امام خمینی ره اسطوره توکل بودند و از همان حادثه فیضیه و شروع نهضت و مبارزه، توکل به خدا در ایشان موج می زد.


آیت الله مجتهد شبستری قدرت لایزال الهی را بالاترین چیز بر همه چیز در امام خمینی ره دانست و تصریح کرد: امام راحل قدرت را در جایی فراتر از این عالم می دانست و پیروان ایشان هم اینگونه بودند که شهر قهرمان پرور ورامین در پانزده خرداد سال ۴۲ با آن مردان مستحکم و قوی خود به میدان آمدند تا خاستگاه انقلاب اسلامی برای این مردم ثبت گردد.


این مقام مسئول بیان داشت: کدام کشور در دنیا سراغ دارید که رهبرش در مقابل آمریکا سر خم نکند و حتی تهدیدهای این ابرقدرت را به حساب نیاورد و با اقتدار مقابل مستکبرین بیایند.


وی متذکرشد: شهدای پانزده خرداد ورامین قطعا یادشان در تاریخ ماندگار است و باید حقشان به عنوان السابقون ادا شود و این شهدای 15خرداد بودند که کفن پوشیده و با اعتقاد و توکل بخدا، به ندای امام راحل پاسخ دادند و حماسه ساز شدند.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز هم برپایی نمایشگاه آثار و اسناد 15خرداد در ورامین که طلایه داران انقلاب اسلامی هستند، مصداق جهاد تبیین است و لازم است جوانان با این تاریخ آشنا شوند و در کتاب های درسی انان گنجانده شوند و صدا و سیما نیز در این خصوص رسالت خطیری بر دوش دارد و باید با مصاحبه با شاهدان و راویان 15خرداد اجازه ندهند این حماسه به فراموشی سپرده شود.

کد خبر 1182157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha