مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهر عنبرآباد برگزار شد

شامگاه امشب ۱۳ خرداد ماه با حضور مردم و مسئولین، مراسم شب رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در حسینیه سید الشهداء شهرک امام شهر عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۳ خرداد ماه با حضور مردم و مسئولین، مراسم شب رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در حسینیه سید الشهداء شهرک امام شهر عنبرآباد برگزار  شد.

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در این مراسم ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره)، گفت: عروج ملکوتی ایشان در شب چهاردهم خرداد سال ۶۸ حادثه‌ای بسیار تلخ و جانسوز بود.

 

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که این حادثه مهم ابعاد مختلفی داشت، افزود: از یک سو موجب غم و اندوه بی‌پایان در جهان اسلام مخصوصا در بین مسلمانان ایران شد و از یک‌ سو موجب بزرگداشت و تثبیت جمهوری اسلامی در پیش چشم جهانیان شد.

 

وی بیان کرد: رحلت امام می‌توانست یک بحران بزرگ برای کشور باشد اما به لطف خدای متعال و با عنایت امام عصر (عج) در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، زمامداری جمهوری اسلامی ایران به دست کسی سپرده شد که به گواهی دوست و دشمن شاگرد خلف مکتب امام بود و انقلاب اسلامی را در مسیر امام، مکتب و اهداف آن به پیش برد.

 

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: یک‌ سال پس از رحلت امام، مقام معظم رهبری در دهم خرداد سال ۶۹ بیانیه‌ای کامل و جامع صادر کردند که در واقع منشور معارف انقلاب اسلامی و در بردارنده خطوط کلی نظام است.

 

امام جمعه عنبرآباد زنده نگهداشتن یاد، نام و درس امام راحل را بخشی از این بیانیه برشمرد و تاکید کرد: یکی از آفات بر سر راه انقلاب که ایجاد مشکل و فتنه‌انگیزی می‌کند، مسئولینی هستند که از راه، رسم، خط و مکتب امام دور می‌شوند و برای نجات از دست منحرفین، نفوذی‌ ها و کج‌ فهم ها باید بیشتر از همه چیز یاد، راه و درس امام زنده بماند.

 

وی خاطرنشان کرد: اخلاق و کردار حضرت امام (ره) تجسم انسان مومن و انقلابی بود و این مهم باید زنده بماند بنابراین باید امام الگوی هر فرد انقلابی مخصوصا کسانی که دارای پست، مسئولیت، مقام و منصب هستند، باشد.

 

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: امام شاخص، ستون، محور، اسوه و اصل است و در تاریخ اسلام شخصیت‌ هایی همچون عمار، یاسر، مالک‌ اشتر وجود داشتند که همیشه راه‌گشا و نشان‌ دهنده مسیر حق و حقیقت بودند.

 

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی نیاز به چهره‌های اثرگذار و تعیین‌ کننده دارد تا بتواند همچون همیشه هسته‌ مرکزی مردم عادی و عموم جامعه را با خودش همراه کند.

 

وی ادامه داد: امام راحل هسته مرکزی این انقلاب است که همه ما باید خود را با شخصیت ایشان تطبیق دهیم و بسنجیم.

 

حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که تحقق اسلام بزرگ‌ترین وظیفه ما است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به آسانی به دست ما نیامده‌ است و در طول تاریخ چند هزار شیعه و افراد بی‌گناه قربانی شدند تا سال ۵۷ مردم به این بلوغ برسند که باید تحت فرمان ولی‌فقیه باشند.

 

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: اکنون این حکومت در دستان ما است و ما در قبال این موهبت باید در هر منصب و جایگاهی که هستیم اسلام را در محیط و زندگی شخصی و فردی خودمان جاری کنیم.

 

وی اولین ماموریت‌ پیامبران الهی را نجات دادن مردم از فقر و بی‌عدالتی برشمرد و اظهار کرد: اگر نظام اسلامی یک ظاهر تمام دینی داشته باشد اما عدالت و برابری در میان مردم و جامعه برقرار نباشد در واقع یک نظام منافق را تشکیل داده‌ است.

 

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: در طول تاریخ افرادی را می‌بینید که ادعای اسلام و حکومت اسلامی داشتند اما با بی‌عدالتی و ظلم در واقع یک جمع منافق را تشکیل دادند.

 

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: در حکومت اسلامی هیچ فرد ثروتمند و با نفوذی حق ندارد با رانت و رشوه بر روابط فرا قانونی در حق دیگران ظلم کند و از سوی دیگر هیچ مومن فقیر آبرومندی هم نباید به دلیل فقر تحقیر شده و از حقوق خودش محروم شود بنابراین اجرای عدالت اجتماعی نکته‌ای دیگر است که حائز اهمیت در نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به حادثه تلخ تخریب ساختمان متروپل در آبادان، عنوان کرد: با بروز این حادثه غم بار به اهمیت اجرای عدالت اجتماعی در جامعه بیشتر پی می‌بریم.

 

حجت الاسلام بامری در خاتمه با طرح این سوال که چرا باید افرادی با زد و بند، پارتی، رشوه و رانت بر خلاف قانون، ساختمان‌ هایی بسازند که قریب ۴۰ نفر زیر آور کشته شوند؟، تصریح کرد: تجربه چهل‌ ساله انقلاب اسلامی به ما گوشزد می‌کند که هر جا ما طبق مبانی امام (ره) پیش رفتیم سربلند شدیم و هر جا خلاف آن عمل کردیم مثل همین حادثه تلخ، شکست خوردیم.

کد خبر 1182160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha