امام خمینی (ره)، مردی که به ایران آبرو و عزت بخشید/ خروج اسلام و مسلمین از انزوا و مهجوریت مدیون نهضت امام راحل

در زمانی که دنیا بین قدرت‌های استکباری جهان تقسیم شده بود و تفکرات کمونیستی و مارکسیستی به خورد جوانان این کشور داده می‌شد امام‌خمینی (ره) پرچم دین را به دست گرفت و اسلام و مسلمانان را از زیر یوغ استبداد و استکبار نجات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، جامعه دچار خفقان رعب‌آوری بود، از اسلام جز پوسته ظاهری باقی نمانده بود و در مراکز علمی و دانشگاهی تفکرات کمونیستی و مارکس به خورد جوانان داده می شد.

 

قرآن و دین مبین اسلام در مهجوریت و انزوا قرار داشت، روحانیون دغدغه مند به حاشیه رانده شده بودند و مساجد به جای اینکه پایگاه اسلام و قرآن باشد، کارکردش را از دست داده بود و بنا به اسناد تاریخی حتی محل کشیدن قلیان و خواب عده ای تبدیل شده بود.

 

زنان نه تنها جایگاهی در تصمیم گیری ها و تعیین سرنوشت فردی و اجتماعی نداشتند بلکه از حقوق اولیه خود بی بهره بودند با همان معدود زنانی که دستگاه حاکمیت و رژیم به آنان بها می داد، نه برای فضیلت آنان بلکه برای کالایی به نام زنانگی بود.

 

آنطور که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۲۳ در دفتر یادداشت حجت الاسلام «سیدعلی محمد وزیری» یزدی نوشته بود: «امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای قیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوت‌ران بر شما چیره شوند و تمام آیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند».  

 

در روزگاری که از اسلام تنها یک نام و از مسلمانی هیچ نمانده بود، مردی بزرگ از سلاله انبیا و اولیای الهی پرچم قیام را به دست گرفت تا تاج و تخت استبدادگران و مستکبران عالم را فرو بریزد.

 

نهضت امام‌ خمینی (ره) نه از سال ۱۳۴۲ بلکه برای اولین بار که امام راحل علمای اسلام را برای قیام دعوت کرد نیمه اردیبهشت سال ۱۳۲۳ شمسی بود. جایی که سید روح‌الله خمینی علما و روحانیون اسلام را مورد عتاب قرار می‌دهد که «شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره‌سران بی‌دین از جای برخاستند و در هر گوشه زمزمه بی‌دینی را آغاز کردند و به همین زودی بر شما تفرقه زده‌ها چنان چیره شوند که از زمان رضا خان روزگارتان سخت تر شود. وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً الَی اللهِ وَ رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَی اللهِ».

 

کاری که امام بزرگوار انجام داد آرزوی همه انبیا و اولیای الهی بود و آن استقرار حکومت اسلامی است که پیر خمین را به پدیده ای در دوره معاصر تبدیل کرده است. کسی که نظم نوین جهان را بر هم زد و نمونه جدیدی از حکومت را پایه مردم سالاری دینی بنا نهاد تا به امید خداوند، زمینه ساز حکومت حضرت ولیعصر (عج) باشد.

 

کاری که امام خمینی (ره) انجام داد آنقدر بزرگ و دارای اصالت است که امروز بعد از ۴۳ سال دشمنی و عداوت در حق انقلاب اسلامی و ملت ایران، دشمن نتوانسته به اهداف شومش دست پیدا کند اما در مقابل نهضتی که امام خمینی (ره) با تاسی از مکتب عاشورا بنا نهاد امروز در گوشه و کنار دنیا، طرفداران خود را پیدا کرده است.

 

مردی بزرگ که اقتدار، عزت، استقلال، آزادی، وحدت و همه آنچه که به آن می بالیم را مدیون او هستیم. 

 

حجت الاسلام احمدرضا احمدی در این باره اظهارکرد: انقلاب اسلامی یک کار و اتفاق بزرگ نه فقط در ایران و جهان اسلام بلکه در سراسر عالم بوده که همه معادلات دنیایی قدرت های استکباری آن زمان را برهم زد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان درباره اهمیت نهضتی که امام خمینی (ره) آن را شروع و به پیروزی رساند، گفت: با اینکه اغلب مردم ایران در آن زمان مسلمان بودند اما خبری از اسلام و جاری و ساری بودن احکام اسلام در جامعه و بیشتر از آن در بدنه حاکمیت نبود.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران در اوج خفت و خواری قرار داشت، افزود: حاکمیت وضعیت را به گونه ای ایجاد کرد که شالوده وجودی جوانان ما را شهوت فرا گرفته بود. اغلب علما و روحانیون جرات سخن گفتن علیه وضعیت اسفبار آن زمان را نداشتند و فقط پوسته ای از قرآن و اسلام باقی مانده بود. 

 

حجت الاسلام احمدی پیروزی انقلاب اسلامی تعبیر به کاری کارستان کرد و گفت: امام خمینی (ره) بساط مارکسیست ها و کمونیست ها را شخم زد اسلام و قرآن را از انزوا خارج کرد و به مسلمانان به ویژه ملت ایران آبرو و عزت بخشید.

 

وی ایام ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) را فرصتی برای تبیین شخصیت و معرفی ابعاد فردی و اجتماعی ایشان دانست و بیان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به تفکر امام راحل نیاز دارد البته نه در قالب شعار بلکه در عمل. دشمن تلاش می کند که امام و خط امام و آرمان های انقلاب را تحریف و تخریب کند و ما باید در مقابل این هجمه ها به جهاد تبیین بپردازیم.

 

حمیدرضا بهمنی نژاد نیز در گفتگویی با تاکید بر اهمیت بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره) اظهارکرد: هرچه از زمان حیات امام خمینی (ره) فاصله می‌گیریم ضرورت بازخوانی تفکر ایشان بیش از پیش احساس می شود.

 

رئیس شورای نگهبان گلستان افزود: تلاش هدفمند دشمنان در کنار برخی جریانات استحاله طلب داخلی به دنبال تخریب مکتب امام راحل است. دشمنان و کج اندیشان، مکتب امام خمینی (ره) را مانع رسیدن به اهداف شوم خود می‌دانند و به دنبال تخریب منظومه فکری و اصول حاکم بر مکتب امام راحل هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر راه امام را گم کنیم ملت ایران سیلی خواهد خورد، حادثه عاشورا از پیامدهای تحریف تاریخ اسلام است که باید یک عبرت و درس برای ما باشد.

 

 

کد خبر 1182163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha