هر حرکتی که باعث ناامیدی مردم شود محکوم است

آیت االه فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت اعلام کرد: هر حرکتی که باعث ناامیدی در مردم بشود مذموم و محکوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 13 خرداد) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، دولت سیزدهم با نگاه جدیدی بر سر کار آمد و منافقان و سلطنت طلبان از بیرون تلاش دارند هر حرکتی را که در کشور انجام می شود سیاه جلوه بدهند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: این دولت با شجاعتی که از خود نشان داد حرکتی در حوزه اقتصاد انجام داد که بسیاری از دولت ها و سیاستمداران از آن می ترسیدند.


وی افزود: اقدام دولت در هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت چند کالا باعث شد برخی سالوس منشان و انسان های خون آشام که درد دین و مردم ندارند بیش از 109 قلم را افزایش قیمت داده اند.


فلاحتی اعلام کرد: در مورد این چند کالا دولت قدم خوبی برداشت اما دولت دستور بدهد استانداران در استان ها اتاق فکر تشکیل دهند تا کالاهای اساسی تولیدی در هر استان در واحد تولیدی قیمت گذاری شود. 


وی تاکید کرد: عدم ثبات قیمت مردم ما را رنج می دهد،  البته شاخص ها رفاه را تنها در امور اقتصادی نباید دید.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان ساخت: بیش از چهل سال تحت تحریم بودیم و مقایسه ما با برخی از کشورهای همسایه صحیح نیست.


وی با بیان اینکه هر حرکتی که باعث ناامیدی در مردم بشود مذموم و محکوم است، گفت: باید جهت گیری های ما و نوشتار و گفتار به گونه ای باشد در مردم ایجاد یاس و ناامیدی نکند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت سالروز وفات امام خمینی(رحمه الله) گفت: اگر چه رحلت امام برای کشور و انقلاب بسیار سخت بود اما خداوند، رهبر معظم انقلاب را برای سکان داری انقلاب به ملت ما عطا کرد.


وی اذعان کرد: قیام 15 خرداد هم در تاریخ ایران برجسته است برای اینکه زمینه ساز انسجام مبارزات مردم و افول رژیم پهلوی شد.

 

فلاحتی، اقدام مجلس عراق را درباره جرم انگاری رابطه با اسرائیل را قابل ستایش خواند و گفت: ارتباط برخی کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر قدس در افکار عمومی ملت های مسلمان محکوم است.

 

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایران از سوی یونان گفت: ایران در اقدام متقابل دو نفتکش یونانی را توقیف کرد تا نشان دهد اقتدار ایران فراتر از تصور انهاست.


امام جمعه رشت افزود: این دولت ها باید ادب شوند و بدانند دوران قلدری تمام شده است.


وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی براساس هویت انسانی و روابط منطقی با کشورها ارتباط دارد گفت: توقیف نفتکش های یونانی، درس خوبی بود تا برخی بدانند یدکش کشورهای دیگر نشوند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست، تربیت را از حقوق فرزندان بر پدران و مادران دانست و گفت: تربیت باید مرحله به مرحله و تدریجی باشد تا تاثیر بگذارد.


وی اذعان کرد: توجه به خواسته های کودکان و کسب رضایت آنها به هر قیمتی، دو مفهوم جدا از هم هستند.


آیت الله فلاحتی خاطرنشان ساخت: برای اشباع خواسته های کودکان نباید هر کاری کرد چون این نگاه تربیتی نمی تواند فرد سالمی به جامعه تحویل دهد.

کد خبر 1182198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha