ملت توهین به مقدسات را نمی‌پذیرند/ مسئولان جلوی گرانی اجاره‌بها را بگیرند

آیت الله شعبانی گفت: ملت توهین به مقدسات را نمی‌پذیرند و انتظار داریم مسئولان امر با متخلفان برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان گفت: ما تهمت به روحانیت را تاکنون تحمل کرده‌ایم و در ادامه نیز تحمل می‌کنیم چون خادمِ مردم هستیم اما توهین به مباحث مذهبی و مقدسات را تحمل نمی‌کنیم و انتظار داریم مسئولین امر مقابله لازم و قانونی با عاملان تولید فیلم‌های موهن حاضر در جشنواره‌های خارجی را داشته باشند.

امام جمعه همدان ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران پیوسته در حال وارونه نشان دادن مسائل داخل ایران در رسانه‌ها و فیلم‌ها هستند تا اشتباهات افراد و مفسدین را به پای نظام بنویسند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به مردم اعتماد کامل داشت گفت: تفاوت امام راحل با علما در دوره‌های گذشته همین مردم بودند و وقتی عده‌ای خدمت ایشان می‌رسیدند و ادعا می‌کردند  «مردم کم آورده‌اند!» می‌فرمودند «شما آنها را نمی‌شناسید، مردم زمان ما از مردم زمان پیامبر و امامان هم بهتر هستند» که مردم هم به خوبی این مسأله را نشان دادند. 

وی ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره) زحمات حکومت را مردم کشیدند بنابراین سخنان بسیاری درباره  اهمیت دادن به آنها و نقش آنها مطرح کرده‌اند و تأکید فراوان دارند که روحانیت باید در کنار مردم قرار گیرند.

آیت الله شعبانی خاطرنشان کرد: پس از اینکه در رفراندوم ۱۲ فروردین جمهوری اسلامی رأی آورد، امام خمینی(ره) فرمودند که صرف اینکه جمهوری اسلامی رأی آورده کافی نیست، باید دنبال تحقق جمهوری اسلامی باشیم و به صرف اسم جمهوری اسلامی آرمان‌های اسلام محقق نمی‌شود بلکه باید عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی هستیم باید فرهنگ، دادگاه، بازار، مدارس، قانون‌گذاری‌ها، فضای جامعه و بسیاری دیگر از موارد ما نیز اسلامی باشد و امام راحل بر این موضوعات بسیار تاکید داشتند.

وی اشاره کرد: از نظر امام راحل (ره) حفظ روحیه انقلابی و روحیه ایمانی از پایه‌های محکم انقلاب است که می‌بایست پایبند آن باشیم و اگر به این آرمان‌ها اعتقاد داشته باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند مانع پیشرفت و معیشت مردم بشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مردم آبادان گفت: در این نقطه بسیاری از مردم عزیز ما آسیب دیدند و عزیزان خود را از دست دادند، در مقابل بیگانگان خطاهای فردی و فساد برخی از افراد را به حکومت، نظام و انقلاب نسبت می‌دهد و اسلام‌هراسی می‌کنند که باید مراقب این توطئه‌ها بود.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه توقع مردم ما این است که با افرادی که توهین می‌کنند، برخورد قانونی شود خاطرنشان کرد: ملت توهین به مقدسات را نمی‌پذیرند و انتظار داریم مسئولان امر با متخلفان برخورد کنند.

امام جمعه همدان گفت: آیا مسئولان پاسخگوی مباحثی هم‌چون افزایش اجاره‌بها هستند و این موضوعات متولی دارد؟ قطعا این موضوعات متولی و متصدی دارد و لازم است برای مردم روشنگری کنند و به کمک آن‌ها بیایند و قوانین جدیدی در راستای حل مشکلات مردم تدوین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان مطرح کرد: آمار کرونا به صفر رسید و تولید واکسن‌های داخلی ما نیز پیشرفت کرد، پس این موضوع نشان می‌دهد می‌شود با هم‌دلی و کار جهادی مشکلات را حل کرد و لازم است بخش اقتصادی دولت به مباحثی هم‌چون عرصه اقتصادی و معیشت مردم نیز توجه کند تا با مطالعه و توجه بیشتر بتواند مثل وزارت بهداشت در موضوعات مختلف موفق عمل کند.

کد خبر 1182220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha