تاکید رئیس‌جمهور بر پرداخت حق و حقوق آسیب‌دیدگان از متروپل/هیاتی برای  رسیدگی به مشکلات خوزستان اعزام می‌شود

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور جهت پرداخت حق و حقوق آسیب‌دیدگان در حادثه متروپل آبادان و توجه به بازماندگان گفت: همه مسئولان از جمله رئیس‌جمهور تاکید کردند که باید قاطعانه و در اسرع وقت با مسببان و عاملان این حادثه برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (جمعه ۱۳ خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به سفر سرزده امروز رئیس جمهور به آبادان اظهار کرد: در پی حادثه متروپل، مردم و نیروهای جهادی و مسئولان از استان و اقصی نقاط کشور جهت کمک به آسیب‌دیدگان و عملیات آواربرداری به صحنه آمدند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیز امروز به صورت سرزده در آبادان حضور پیدا کرد تا این موضوع را پیگیری کند افزود: دلیل این همه همکاری این است که جان مردم برای مسئولان مهم است.

 

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور جهت تخریب مابقی ساختمان متروپل اضافه کرد: این امر باید بر اساس دستور مهندسان انجام شود که به صورت تدریجی باشد یا دفعتا تخریب شود.

 

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: در سفر امروز، به اتفاق رئیس‌جمهور با ۲ خانواده جانباختگان ساختمان متروپل که سه و چهار عزیز خود را در این حادثه از دست داده بودند، جهت عرض تسلیت حضور پیدا کردیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج تا ۶ نفر زیر آوار هستند و مابقی از زیر آوار خارج شدند عنوان کرد: در پی این حادثه، ۳۷ نفر جان دادند که سه نفر مجهول‌الهویه هستند و دغدغه مردم این است که انتظار خانواده‌هایی که عزیزشان را از دست دادند به پایان برسد.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به اینکه تلاش برای خارج کردن افراد باقی‌مانده در زیر آوار در حال انجام است ابراز کرد: مساله بعدی موضوع حقوقی این ماجرا است که تاکید شد هر کسی در پی این حادثه آسیب ‌دیده، به حق و حقوق خود دست پیدا کند.

 

وی با تاکید بر حل مساله بیمه بیکاری و پراخت مستمری و پرداخت دیه جان‌باختگان به خانواده‌های بازمانده حادثه متروپل اذعان کرد: همه مسئولان از جمله رئیس‌جمهور تاکید کردند که باید قاطعانه و در اسرع وقت با مسببان و عاملان این حادثه که برای تامین منافع خود، برای جان انسان‌های اهمیتی قائل نشده‌اند، برخورد جدی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر توجه به بازماندگان حادثه تاکید کرده است ادامه داد: آیت‌الله رئیسی خوزستان را در اولویت اول دولت سیزدهم می‌داند و حضور چندین باره ایشان به خوزستان در میان ۲۳ سفر استانی نشان از اهمیت این موضوع دارد.

 

وی با اشاره به اینکه به گفته رئیس جمهور خوزستان یک استان معمولی نیست و در استانی که این همه ظرفیت دارد نباید مردم اینقدر دردسر داشته باشند بیان کرد: ایشان اعلام کردند آنقدر به خوزستان می‌آیم تا احساس کنم مردم خوزستان در رفاه هستند. 

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در مورد مساله گرانی‌ها نیز با رئیس جمهور صحبت شد تاکید کرد: با وجود اینکه یارانه ۶ تا هفت قلم حذف شده ولی تاکنون سه هزار قلم کالا دچار تورم شده و یک هزار قلم افزایش قیمت داشتند.

 

وی گفت: در مساله گرانی یک نکته و گرانفروشی نیز موضوعی دیگر است و مردم انتظار دارند قیمت کالایی که گران می‌شود ثابت بماند نه بعد از هر بار خرید، قیمت‌ها افزایش یابد که رئیس جمهور نیز بر این موارد تاکید داشت و اعلام کرد هیاتی برای رسیدگی به خوزستان اعزام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد همچنین توجه و رسیدگی به وضعیت مستاجران و مساله اشتغال خوزستانی‌ها را از دیگر موارد مطرح شده با رئیس جمهور دانست و اضافه کرد: رئیس جمهور عنوان کرد که به همه این موارد رسیدگی می‌کند. 

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)  و قیام ۱۵ خرداد تصریح کرد: امام (ره) بسیار گردن ما حق دارد و ویژگی‌های ایشان به گونه‌ای است که باید قرن‌ها بگذرد تا کسی همانند ایشان پیدا شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز کرد: در سایه انقلاب اسلامی در ۶ سال اول انقلاب در انگلستان در انگلستان حدود هفت میلیون نفر و در نیجریه ۱۵ میلیون نفر شیعه شده‌اند و اکنون در کشورهای اسلامی در مجموع بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر شیعه هستند.

 

وی به در پیش بودن هفته حج اشاره کرد و یاد آور شد: هر کدام از کسانی که امسال موفق می‌شوند مناسک حج را انجام دهند، نماینده‌ای از مکتب حیات‌بخش تشیع هستند و باید آنجا آبروی امام صادق (ع) و اهل بیت (ع) را حفظ کنند؛ نماز اول وقت این افراد باید زبان‌زد باشد و از طرف دیگر، بعد از برگشت نیز باید تغییر رفتار را در آنها شاهد باشیم.

 

کد خبر 1182234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha