امام خمینی (ره) به کشور عزت و استقلال بخشید

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به کشور عزت و استقلال بخشید، گفت: اما غرب و صهیونیست ها بسیار خشمگین شده بودند و به همین خاطر صدام را تجهیز کرده و به جنگ با ملت ایران فرستادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز ( ۱۳ خرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث شریفی فرمود «هرکس از شیطان اطاعت کرد، خدا را عصیان کرده است».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بوییراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: شیطان در کمین بندگان خدا بوده و نمی تواند آسایش انسان را تحمل کند و دست به دسیسه زد و انسان را از فضای بهشتی و آرام خارج کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شیطان از همان ابتدای خلقت انسان تکبر ورزیده و گفت «من از آتش هستم و انسان از خاک و جنس من از انسان برتر است».

 

حسینی یادآور شد: سجده بر انسان به این معنا نیست که انسان معبود فرشتگان باشد، بلکه معبود خدا بوده و این سجده به احترام مجد و عظمت انسان بوده تا محبوب باشد.

 

امام جمعه یاسوج افزود: اگر انسان واجبات خدا را انجام نداده و محرمات را ارتکاب شود، این اطاعت از شیطان محسوب شده و خداوند فرمود «همه نعمت ها از من است و من به انسان هستی می دهم و عالم از من است، ولی تو از دشمن خود و خدای خود اطاعت می کنی».

 

وی تصریح کرد: همه گناهانی که انسان انجام می دهد اطاعت از شیطان محسوب شده و خداوند چنین انسانی را عذاب خواهد کرد.

 

حسینی با اشاره به اینکه عذاب ها متعدد و متفاوت خواهد بود، افزود: بعضی از عذاب ها دنیایی بوده و آثار گناه در همین دنیا به انسان وارد می شود.

 

خطیب جمعه یاسوج تاکید کرد: مشکلاتی که امروز بر ما و جامعه بشری وارد شده همه بر اثر گناه بوده و اگر گناه برداشته شد، این مشکلات و معضلات نیز برداشته خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: هرکس شاکر پروردگار بود و نعمت های خداوند را بر شمرد، خداوند رزق و روزی و ایمان او را زیاد می کند که همه اینها در پرتو شکر الهی است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما غرق در نعمت های خداوند هستیم و پروردگار لحظه به لحظه به انسان هستی می دهد و اگر یک لحظه به انسان عنایت نداشته باشد، همه عالم هستی هیچ خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید برکات انقلاب، اسلام و عالمی که خداوند خلق کرده را ببینیم و باید رضایت خدا را در نظر بگیریم.

 

حسینی اظهار کرد: اگر انسان به دنبال خیر دنیا و آخرت است باید آن را از مسیر طاعت الهی به دست بیاورد که این مسیر پر اجر و با ارزشی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به روز ۱۴ خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: پیرامون شخصیت حضرت امام(ره) هر چه بگوییم کم گفته ایم، زبان، قلم و بیان قاصر از بیان شخصیت آن عالم برجسته است.

 

وی در ادامه، با اشاره به اینکه همه ما از مکتب حضرت امام (ره) درس می گیریم، گفت: مکتبی که به ما مبارزه در مقابل ظلم را آموخت، در احادیث فراوانی شخصیت بزرگان دین را تبیین کرده اند که امام خمینی(ره) یکی از مصادیق بارز چنین شخصیت هایی است.

 

حسینی با اشاره به انحراف و ظلم و ستمی که در دوره پهلوی در کشور ایجاد شده بود، یادآور شد: فضای فحشا و فساد را راه‌اندازی کرده بودند، ارزش های دینی مثل حجاب و نماز سرکوب شده بود، اگر کسی اهل دین و دینداری بود مورد غضب واقع می‌شد و در کل ارزش های اسلامی را سرکوب می کردند که هنوز آثار بدحجابی و ولنگاری از دوران طاغوت باقی مانده است.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در دوران قاجار و قبل از قاجار زنان برهنگی نداشتند، یادآور شد: اما در دوره پهلوی به اجبار حجاب را کنار زدند و انحراف در کشور اسلامی ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه دامان حکومت پهلوی ناپاک بود و پادشاهان آنها خودشان افراد منحرف بودند، گفت: یک عالم واصل، دیندار و متدین به مبارزه برخاست و با کمک مردم پهلوی ها را کنار زد، حکومتی که جز تحقیر و ذلت چیزی برای این کشور نداشت و آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها هر چه خواستند در آن دوره به ما تحمیل کردند.

 

حسینی افزود: امام خمینی (ره) به این کشور عزت و استقلال بخشید، اما غرب و صهیونیست ها بسیار خشمگین شده بودند و به همین خاطر صدام را تجهیز کرده و به جنگ با ملت ایران فرستادند، از پول گرفته تا تسلیحات و نیروی نظامی هر چه خواستند به رژیم بعث کمک کردند، اما به دلیل رهبری داهیانه امام تیر آنها به سنگ خورد.

 

امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به اینکه برخی ها در کشور هم نوا با استکبار از استبداد آخوندی و همچنین استبداد ولایت فقیه دم می زنند، گفت: دست این افراد در کاسه آمریکا، صهیونیست ها و جنایتکاران است و در خون هایی که ریخته شده، شریک هستند.

 

وی یادآور شد: کشورهای غربی به دروغ دم از آزادی بیان و دموکراسی می‌زنند در حالی که مردم یمن و سایر بلاد اسلامی در وحشیانه ترین اقدام ها کشت و کشتار می شوند.

 

حسینی گفت: امروز اگر به یک کشور با مردمان چشم آبی حمله شود، خون آنها به جوش آمده و هر چه نیاز دارند به آنها کمک می‌کنند، در حالی که چشم و دهان خود را بر روی جنایت در یمن بسته اند.

کد خبر 1182242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha